Tudor Manea, CEO eMAG, a vorbit despre noutăţile pe care le aduce ediţia din acest an a BLACK FRIDAY.
Întrebat de ce nu ne anunță eMAG care este ora la care pornesc reducerile de la Black Friday, Tudor Manea a răspuns:
"Dacă faci o medie, este undeva dimineața, când se trezesc oamenii, dar noi anunțăm ora. În fiecare an publicăm un ghid și anul acesta ghidul este publicat, iar clienții Genius primesc un push în momentul în care începe evenimentul. Ne dorim ca Black Friday să fie un spectacol pentru consumatori și această oră face parte din spectacol", a explicat Tudor Manea, CEO eMAG, pentru stirileprotv.ro.
Există o tendință a oamenilor de a se concentra pe găsirea ofertelor cu prețuri mici când își cumpără telefoane, cu ocazia Black Friday. Detaliile importante din spatele ofertelor sunt adesea neglijate, spun cei de la ANCOM.
Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, însă este important ca oamenii să se informeze temeinic înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) recomandă atenție sporită la promoții, astfel încât să fie aleasă oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor de comunicare și consum, dar și opțiunile de livrare a coletelor.
În perioada dedicată ofertelor promoționale de Black Friday, devenită deja tradițională și pe piața telecom din România, utilizatorii au tendința de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu prețuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora.
ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să analizeze următoarele aspecte:
- costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite
- intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului
- perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom
- câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce rețele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate și ce tarife se aplică după consumarea lor
- dacă și în ce condiții furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicații (de tip VoIP, file-sharing etc.)
- dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro
- de asemenea, utilizatorii pot consulta Netograf – aplicația de testare a calității serviciului de internet care oferă și informații cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.
Creșterea numărului de achiziții de diverse produse din perioada Black Friday influențează semnificativ activitatea de curierat din România. În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.
ANCOM recomandă verificarea opțiunilor de livrare pe care le oferă comerciantul de la care este cumpărat produsul și solicitarea de servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată.
„Condițiile în care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual între comerciantul care deține magazinul online și cumpărător. Chiar și în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poștale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul său, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poștale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta. În situația în care furnizorul de servicii poștale nu respectă condițiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunța la acestea în favoarea destinatarului. În situațiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar și eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluționată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziționate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziția făcută”, transmite ANCOM, potrivit Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News