După cazul Altex, mai putem crede că există Black Friday în România? Profesorul Mircea Coșea a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre acest fenomen.
Zilele trecute, ANPC a anunţat că a amendat ALTEX cu 50.000 de lei, după un control făcut în contextul BLACK FRIDAY 2021. (Detalii, AICI.) Joi, reprezentanţii reţelei Altex au informat, într-o conferinţă de presă, că, în urma controlului efectuat de ANPC, au fost identificate preţuri greşite la 44 de produse din cele 1.000 verificate, iar acestea au fost corectate imediat, fiind vorba de o eroare umană. (Mai mult, AICI.)
"Comandamentul Special Black Friday a verificat 11 mari operatori economici care promovau reduceri speciale în acesată perioadă.", se arată într-un comunicat de presă transmis astăzi. Volumul amenzilor contravenționale aplicate tuturor operatorilor controlați s-a ridicat la 275.000 lei. Totodată, s-au luat 10 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte. (Vezi cine sunt cei 11 operatori economici AICI.)
S-a constatat că "se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil."
Au avut vreun impact asupra potențialilor cumpărători de BLACK FRIDAY 2021 aceste informații? Rămâne de văzut!
Ținând seamă de cazul Altex, de faptul că această companie a spus că nu poate fi corectă într-o piaţă unde nimeni nu este, apreciem că există într-adevăr Black Friday în România? Ce spun analiștii?
Iată ce a răspuns profesorul Mircea Coșea pentru DC News: "Părerea mea este că nu există (n.red. Black Friday în România) din două motive. În primul rând, că este o imitație a unor activități comerciale din Occident, în cu totul alte condiții. În timpul anului sunt niște reglementări de prețuri - există posibilitatea ca în această perioadă să fie într-o manieră corectă, redusă. La noi, în timpul anului există tot felul de soldări, fel de fel de activități... Până la urmă nu se mai știe cât reprezintă costul, cât reprezintă prețul. Deci, nu cred că este ceea ce ar trebui să fie."
Black Friday, crede profesorul Coșea, este "o campanie de vânzare forțată a unor lucruri asupra cărora nici măcar nu se poate controla calitatea."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu