Black Friday pierde teren într-o țară din Europa

Bunuri nealimentare în valoare de peste 650 de milioane de euro, rămase nevândute, sunt distruse în fiecare an în Franţa
Bunuri nealimentare în valoare de peste 650 de milioane de euro, rămase nevândute, sunt distruse în fiecare an în Franţa

Este acesta începutul sfârșitului pentru Black Friday în Franța?
Peste 200 de mărci au decis să boicoteze vânzările de Black Friday care vor apărea la sfârșitul lunii noiembrie, deoarece solicită un „consum mai rezonabil” în rândul cumpărătorilor din Franța.

Peste 200 de firme, branduri, mărci din Franța s-au organizat într-un colectiv numit „Make Friday green again" (Să facem Vinerea verde din nou), cu scopul de a boicota ziua vânzărilor cu reduceri inspirată din SUA, despre care spun că încurajează „supraconsumul artificial" și dăunează drepturilor angajaților.

Printre brandurile care s-au alăturat acestei mișcări se numără Nature & Découvertes, Jimmy Fairly, Emoi Emoi, Jamini, Bergamotte, Tediber și Manfield.

"Avem companii din toate sectoarele care ni se alătură", a declarat Nicolas Rohr, fondatorul colectivului și șeful Faguo, o casă ecologică de modă cu o cifră de afaceri de 13 milioane de euro.

„În perioada Black Friday, unele mărci își vând colecțiile la prețuri complet ridicole.”

„Din punctul de vedere al consumatorului, acest moment poate fi o oportunitate de a face o bună achiziție, dar Black Friday face ca munca să fie subevaluată, rămânând neplătiți producători, mărci și magazine.”

„De asemenea, contribuie la schimbările climatice prin încurajarea supraproducției.”

Romain Raffard, fondatorul companiei de florarie online Bergamotte, critică, de asemenea, „costurile sociale și de mediu grele ale bonusului de vânzări”.

"Black Friday a creat o nevoie de marketing care este o aberație", a spus el pentru Le Parisien.

„Acest lucru nu a existat în urmă cu zece ani, dar peste dor câțiva ani francezii au devenit dependenți de asta. Chiar trebuie să cumpărăm șase tricouri? ”

Black Friday a ajuns în Franța în urmă cu șapte ani, dar i-a luat ceva timp pentru a prinde la public, mulți consumatori francezi fiind obișnuiți cu perioadele tradiționale de vânzare din ianuarie și vară, aceștia fiind ușor confuzați de ofertele cu reduceri uriașe la sfârșitul lunii noiembrie.

Cu toate acestea, potrivit unui studiu realizat de compania americană RetailMeNot, consumatorii francezi vor cheltui 5,9 miliarde EURO în perioada 29 noiembrie - 1 decembrie 2019, cu o creștere de 4,1% față de 2018.

Cultura franceză a cumpărăturilor, întotdeauna mai supusă decât în țările consumeriste „anglo-saxone”, este marcată de cele două perioade de vânzare autorizate de lege - vara și ianuarie.

Principalele reguli pe care magazinele trebuie să le respecte în Vinerea Neagră este aceea că nu li se permite să facă vânzări cu pierderi.

Companiile din Franța sunt, oricum, mai puțin dispuse să ofere reduceri nebune care au determinat revolte în SUA în trecut.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel