”Blestemul” petrolului rusesc. Borell cere UE măsuri stricte împotriva combustibililor din India: ”Dacă ei vând, este pentru că cineva cumpără. Cine?”

Sursa foto Agerpres
Sursa foto Agerpres

Șeful Uniunii Europene pentru politică Externă, Josep Borrell, a declarat că UE ar trebui să ia măsuri pentru a reduce revânzarea indiană a petrolului rusesc în Europa.

Într-un articol recent al Financial Times, șeful UE pentru politică Externă, Josep Borrell, a declarat: ”Că India cumpără petrol rusesc, este normal... Dar dacă îl folosește pentru a fi un centru în care petrolul rusesc este rafinat și ni se vând produse secundare... trebuie să acționăm”, a spus Borrell. ”Dacă vând, este pentru că cineva cumpără. Și trebuie să ne uităm la cine cumpără”, a adăugat Borrell.

Șeful UE pentru politică Externă a spus că va discuta problema cu ministrul Afacerilor Externe al Indiei, S Jaishankar.

Josep Borrell, înaltul reprezentant al UE pentru politica externă, a mai declarat că Bruxelles știa că rafinăriile indiene cumpără cantități mari de țiței rusesc înainte de a-l procesa în combustibili pentru vânzare în Europa, spunând pentru prima dată că UE ar trebui să acționeze pentru a stopa acest fenomen.

Eludarea sancțiunilor

”Dacă motorina sau benzina care provine din India, intră în Europa și sunt produse cu petrol rusesc, aceasta este cu siguranță o eludare a sancțiunilor și statele membre trebuie să ia măsuri”, a spus Borrell.

În perioada 2022-2023, rafinăriile din țară, care anterior fuseseră cumpărători sporadici ai petrolului rusesc din cauza costurilor de transport, au început să importe cantități semnificative cuprinse între 970.000 și 981.000 de barili pe zi (bpd).

Aceasta a reprezentat peste 20% din totalul importurilor de combustibil din India. În plus, principalul producător de petrol al Rusiei, Rosneft, și cel mai important rafinător al Indiei, Indian Oil Corp, au încheiat un acord pe termen lung pentru a extinde și diversifica în mod semnificativ gradele de petrol furnizate Indiei.

Borrell a propus posibilitatea ca UE să vizeze cumpărătorii de combustibili rafinați provenienți din India, despre care se crede că sunt produși din țițeiul rusesc.

Acest lucru sugerează că UE s-ar putea concentra pe soluționarea problemei prin acțiuni împotriva cumpărătorilor, mai degrabă decât pe intervenția directă în practicile comerciale ale Indiei.

Exporturile rusești de petrol au atins un nivel maxim după invazie: Raport

După invazia Ucrainei de către Moscova, India a fost martoră la o creștere semnificativă a statutului său de cumpărător major de petrol rusesc. Acest acces la țiței rusesc la prețuri accesibile a dus la creșterea producției și a profitabilității rafinăriilor indiene.

Drept urmare, au reușit să exporte produse rafinate în Europa la prețuri competitive, ceea ce a condus la o extindere a cotei lor de piață în regiune.

Citește și:

India reduce prețul carburanților pe fondul aprovizionării cu petrol rusesc la un cost redus

India și-a redus taxa asupra țițeiului și a exporturilor de combustibil și motorină pentru turbine de aviație, potrivit unei notificări guvernamentale din 15 februarie. Taxa excepțională pe țiței a fost redusă la 4.350 de rupii pe tonă, aproximativ 50 de euro... citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel