Blocaj cu transportul produselor din Ucraina și aducerea în România. Ministerul Transporturilor, încă un episod de noaptea minții

Inquam Photos / Virgil Simonescu
Inquam Photos / Virgil Simonescu

Sunt probleme cu transportul pe Dunăre. 

 

Dat fiind faptul că porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate sau au fost ocupate de forțele ruse, Constanța a devenit singura șansă a exporturilor de cereale din țara măcinată de război în condițiile une crize alimentare crescânde la nivel mondial. Vorbim despre cel mai mare port al României care adăpostește cel mai rapid terminal de cereale al Europei și care, după invazia declanșată pe 24 februarie, a facilitat transportul a circa 1 milion de tone de cereale din Ucraina – unul dintre cei mai mari exportatori de grâu și de porumb.

Dunărea este la o cotă foarte mică, iar debitele sunt în scădere de la o zi la alta. Potrivit specialiştilor, în zona Cernavodă sunt cele mai multe puncte critice. Din cauza secetei a apărut şi insula de nisip din mijlocul Dunării, iar bacurile traversează cu întârziere.


Există linie cu ecartament sovietic între podul de peste Prut și Galați

Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă joi dimineaţă, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră", a spus Sorin Grindeau.

În primul rând, linia de ecartament este din vremea lui... Nikita Sergheevici Hrușciov. În al doilea rând, cerealele vor fi descărcate degeaba din moment ce problema cu dagradarea Dunării nu a fost rezolvată.

„De la Galați la podul de peste Prut, linia cu ecartament rusesc este funcțională. E de pe vremea lui Hrușciov. Galațiul ar putea prelua și trimite pe Dunăre aceste produse ucrainene, cu o singură observație. Ați văzut cumva ca Ministerul Transporturilor să dragheze Dunărea, să închirieze două nave care să lucreze?! Este cea mai mică preocupare pentru acest subiect?!”, a zis jurnalistul Val Vâlcu.

„La Galați, acum, este insulă de nisip. Căile ferate, care sunt de pe vremea lui Hrușciov, duc spre nicăieri, dacă nu avem Dunărea navigabilă”, a subliniat jurnalistul Val Vâlcu la Antena 3, în emisiunea Cătălinei Porumbel.

--------

CFR SA preciza, într-o postare pe Facebook, că SRCF Galaţi a redeschis linia de cale ferată, cu ecartament larg, 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri, după 22 de ani.

„Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creşterea traficului pe teritoriul României, dar şi a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)", spun reprezentanţii companiei.

Avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg sunt: reluarea, după 22 de ani, a transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM), trenurile încărcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Portul Galaţi; vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galaţi Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în Siloz; silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone.

Lucrările au fost executate de SRCF Galaţi, în regie proprie, cu personal feroviar din secţiile: L1 Galaţi, L3 Buzău, L4 Focşani, L2 Brăila, L5 Târgu Ocna şi SRLU Buzău.

„Continuăm lucrările de reparaţii la linia CF Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) - ecartament normal, începute pe 4 iulie 2022", preciza CFR SA.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel