Două milioane de români, clienți ai Raiffeisen Bank România, au întâmpinat probleme în accesarea conturilor astăzi.
Conturile persoanelor fizice de la Raiffeisen Bank România nu au putut fi accesate în prima parte a zilei. Aceeași problemă a fost întâmpinată și de cele 100.000 de firme, care nu au putut accesa sistemele online sau mobile banking.
Cardurile și bancomatele Raiffeisen au fost nefuncționale cel până până la ora 12. Contactați de Economica, reprezentanții Raiffeisen au spus doar că bancomatele și cardurile funcționează de la ora 12 și că în prezent (la momentul redactării știrii de către sursa citată n.r.) mai sunt probleme doar cu partea de online banking dedicată firmelor.
”Sumele depuse în conturi deschise la ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București sunt garantate de Schema de Garantare a Depozitelor din Regatul Țărilor de Jos, având în vedere că subscrisa este sucursală a unei instituții de credit cu sediul într-un stat membru al Uniunii Europene, respectiv a ING Bank N.V., societate bancară, cu sediul în str. Bijlmerdreef 106, 1102 CT, Amsterdam, Regatul Țărilor de Jos. Schema de Garantare a Depozitelor din Regatul Țărilor de Jos este administrată de către Banca Centrală a Olandei” arată informațiile publice ale ING, site spre care ne-a direcționat răspunsul la solicitarea DCNews.
”Astfel, sumele plasate la ING Bank N.V., inclusiv la ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București, de către clienții persoane fizice și juridice în conturile curente, conturile de economii sau conturile de depozit, sunt garantate în limita sumei de 100.000 Euro/client, indiferent de numărul conturilor deținute la ING Bank N.V. și de moneda acestora (lei sau altă monedă). Din schema de garantare nu fac parte produsele de investiții, ca de exemplu acțiuni sau obligațiuni. În plus, și fără a afecta garantarea menționată mai sus, sumele care provin direct din tranzacţii imobiliare având ca obiect proprietăţi rezidenţiale private (vânzări sau cumpărări), beneficiază de o garantare suplimentară (peste limita a 100.000 Euro/client), pentru o perioadă limitată de trei luni, până la valoarea de 500.000 Euro/client.” mai arată sursa citată.
Același lucru ne-a răspuns și Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare: ”Nu. Aceste depozite (n.r. la ING) sunt garantate de schema de garantare din Regatul Țărilor de Jos. ING Bank România este sucursală a ING Bank N.V.” indicându-ne site-ul anterior menționat. În România, nu au depozitele bancare garantate de FGDB ”acele bănci care sunt înregistrate ca sucursale ale băncilor mamă”. Citește mai mult aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu