Blue Air pare că încearcă să scape de responsabilitatea propriilor fapte, pasând-o acolo unde poate.
Companiile din aviație nu sunt obligate, conform legii, să aibă asigurare, așa cum se întâmplă cu agențiile de turism, care, în caz de prăbușire, au în spate o companie de asigurări, ce asigură compensările financiare.
Astfel, odată cu prăbușirea unei companii din aviație, nimeni nu plătește. Falimentul vine la pachet cu pierderi enorme, nu atât pentru companie, cât pentru turiștii care rămân cu paguba în buzunar. Acum, în ultimele zbateri de salvare, conform unor surse DCNews.ro din piața agențiilor de turism, se pare că Blue Air pasează responsabilitatea în fața clienților către agențiile de turism care i-au revândut, în baza unui comision infim, biletele de avion. Să luăm un exemplu oarecare: Pentru un comision de 5 euro, o agenție de turism are de acoperit acum, pentru o singură persoană, 300 de euro. Asta doar pentru că a făcut un serviciu Blue Air, de intermediere în vânzare.
Odată cu rămânerea la sol a Blue Air, Tarom a preluat românii rămași în afară țării, în vederea repatrierii. Dar afectați de căderea Blue Air nu sunt doar cei aflați deja în vacanță, ci și clienții care au cumpărat bilete pentru viitor. Pentru ei, în lipsa unei asigurări de călătorie încheiate separat (ceea ce se întâmplă foarte rar când vorbim doar despre achiziționarea unui zbor, nu despre un pachet turistic), nu sunt soluții. Astfel, compania aeriană ar căuta responsabili într-un mod nu tocmai corect, arată sursa DCNews.
Blue Air a rămas la sol din după-amiaza zilei de 6 septembrie 2022. Și va mai rămâne cel puțin până în 10 octombrie 2022, conform ultimei comunicări a companiei.
”Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia” transmitea Blue Air, cu acea ocazie.
”Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei” mai arăta comunicatul.
În scandalul generat de Blue Air, a cărei inițială rămânere la sol a fost blocarea conturilor, deblocate din 7 septembrie, consultantul în turism Răzvan Pascu atenționa că deși Blue Air știa de ani că a acumulat datorii, nu a făcut nimic, nu s-a dus, ca orice antreprenor or companie, să negocieze, ci a depus o cerere de eșalonare abia a doua zi de la începutul scandalului, respectiv 7 septembrie.
”Halucinant - nu doar o nesimțire fără margini, dar chiar minciună pe față în comunicatul lor de presă în care dau vina pe instituții ale statului pentru anularea curselor - fie vorba între noi, și aia toți o apă și-un pământ, începând cu ministrul Turismului Cadariu, care apare și el în poveste cu un comunicat de presă sec, după câteva luni de tăcere. Buna credință a companiei Blue Air se va vedea acum. Conturile au fost deblocate, deci pe logica aplicată de Blue Air înseamnă că zborurile trebuie reluate. AZI, ACUM. Dacă nu reiau zborurile imediat, înseamnă că totul a fost premeditat. Dacă nu plătesc salariile angajaților, restanțe de prin Iunie, înseamnă că totul este o țeapă imensă. Dacă nu dau banii înapoi clienților care i-au creditat în Blue Wallet, înseamnă că totul este o fraudă. Ce naiba au făcut în câteva luni cu 62 de milioane de euro cadou de la Stat și cu multe alte zeci de milioane "cadou" de la clienții plătitori în avans?! Sursele mele din interiorul companiei îmi spun că se pregătește altceva, mutarea angajaților (în special a piloților) pe altă companie. Care apropo, abia au primit acum 10 zile câte 1400 RON în conturi, reprezentând parte din salariile restante de prin Iunie. Sunt convins că circul va continua. Și în continuare cred că doar procurorii pot verifică ce se întâmplă cu adevărat în această companie și tentativă de Blue Air 3 cu Air Connect” scria Răzvan Pascu, pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News