BMW va renunţa la una dintre opţiunile oferite clienţilor pe maşini, din cauza crizei semiconductorilor.
Astfel, producătorul german a început deja să asambleze mașinile fără Touchscreen. Modelele afectate de noua modificare sunt: Seria 3, Seria 4 coupe și decapotabilă, Seria 4 Grand Coupe, Z4 și toate modelele curente X5, X5 și X7.
Mașinile care vor ieși de pe linia de asamblare fără ecranul tactil, vor avea un cod special pentru a putea șterge din soft această dotare, totodată ei vor avea parte de o „remunerare” în sumă de 500 de dolari.
Odată ce ecranul tactil nu va mai fi disponibil, toate comenzile necesare vor putea fi accesate prin intermediul controlerului iDrive și prin opțiunea Voice Control. În rest, producătorii asigură că celelalte opțiuni vor rămâne în vigoare, inclusiv Apple Car Play și Android Auto, scrie autoexpert.md.
Producătorii auto cehi vor produce în acest an cu un sfert de milion de mașini mai puțin decât se așteptau, din cauza penuriei de cipuri.
Sectorul auto va pierde 200 de miliarde de coroane (9,14 miliarde de dolari) din vânzări, a declarat Asociația Industriei Auto (AutoSAP) citată de Reuters.
AutoSAP a precizat că producția internă de autoturisme a scăzut cu 53,1% în septembrie, în ritm anual, la 56.157 de mașini.
Asociația a declarat că impactul lipsei de cipuri îl va depăși pe cel al închiderilor din cauza pandemiei de anul trecut și a cerut guvernului să activeze un program de ajutor creat în contextul pandemiei de coronavirus de anul trecut.
AutoSAP a declarat că producția a crescut cu 2,9% în ritm anual cumulat în perioada ianuarie-septembrie, la 831.653 de mașini.
"Încă din august, producția a fost afectată semnificativ de restricțiile de producție, iar statistica din septembrie confirmă tendința negativă", a spus AutoSAP.
Cel mai mare producător din țară, Skoda, din grupul Volkswagen, a declarat că va limita semnificativ sau va opri producția la fabricile sale din Cehia începând de săptămâna viitoare, posibil până la sfârșitul anului.
Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, având 180.000 de angajați, și reprezintă un sfert din producția industrială.
SAP a declarat că vor fi pierdute venituri de 120 de miliarde de coroane la producătorii de automobile și alte 80 de miliarde la furnizorii de piese. Veniturile de 200 de miliarde de coroane echivalează cu aproximativ 3,3% din produsul intern brut nominal al țării preconizat pentru acest an.
Ceilalți producători de automobile cu fabrici de asamblare în Republica Cehă sunt Hyundai - care a fost cel mai puțin afectat de lipsa cipurilor - și Toyota, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News