Boagiu, interpelare către Ponta: Cât a costat și cine a plătit pentru...?

Anca Boagiu.jpeg
Anca Boagiu.jpeg

Prim-vicepreședintele PDL Anca Boagiu, în calitate de senator în Parlamentul României, a depus luni o interpelare adresată premierului Victor Ponta, cu privire la costurile „deplasărilor externe ale Guvernului efectuate cu aeronava prezidenţiala TAROM”.

Iată întregul text al interpelării transmise de Anca Boagiu prim-ministrului Victor Ponta:

„Stimate domnule Prim-Ministru/Deputat,

            Am să încep prin a vă aduce aminte două declarații făcute la începutul anului de dumneavoastră și de “un ministru eficient și foarte bun”, în persoana domnului Fenechiu, referitoare la costurile aeronavei prezidențiale și anume:

Ministrul Fenechiu: "Am fost surprins să aflu că aceste costuri sunt suportate de la bugetul de stat. Ustură la buzunare, dar vă ustura pe dumneavoastră pe toți, că de acolo plătiți, nu de la mine. Plătim 7 milioane de euro doar costuri de mentenanță."

Prim-Ministru Ponta: "Știu și eu de costul acela de 7 milioane. Problema este că acum la Tarom este un management privat care nu e sub controlul ministerului și, sigur, ia măsuri pentru eficientizarea companiei. Eu cred că trebuie găsită o soluție în perioada următoare, e absolut normal ca președintele României, până la urmă și prim-ministrul, să aibă un avion cu care să se deplaseze la întâlnirile oficiale, nu e vorba că se duce în plimbări. Înțeleg,  însă condițiile actuale sunt extrem de neeficiente. E un avion mai vechi și poate că o să găsim împreună o alta soluție. Nu e vorba aici să-i luăm avionul domnului Băsescu. Încercăm însă să avem costuri cât mai mici și o siguranță cât mai mare".

            La câteva luni după aceste declarații, au fost efectuate câteva deplasări externe ale Guvernului României, la care ați participat și dumneavoastră, pentru care s-au folosit aeronave ale Companiei Tarom – cu management privat.

            Incepând cu 26 iunie și până pe 3 iulie 2013 a fost folosită aeronava prezidențială TAROM (YR-LCB) pentru o vizită de 7-8 zile în China, Azerbaidjan, Kazahstan şi Uzbekistan.

            În acea perioadă mass-media vă solicita lămuriri despre folosirea acestei aeronave controversate și costurile reale ale deplasării dar, deşi aţi promis că veți pune la dispoziție toate informațiile necesare, v-ați făcut că uitați de această problemă.

            Speriat de eventualele dispute pe aceeași temă, începând cu 21 iulie și până pe 23 iulie2013 afost folosită tot o aeronavă a TAROM (YR-BGF) pentru o vizită de 2-3 zile în Spania, aeronavă oarecum camuflată prin branduirea cu logo-ul SKY-TEAM. Atunci ați evitat și conferințele de presă de la sosirea în Salonul de Protocol, așa cum se obișnuiește, pentru a nu fi luate de mass-media cadre cu aeronavele pe care le folosiți în deplasări. Interesant este și faptul că ați decolat din Spania la miezul nopții, pe 22 iulie, exact după ce o importantă televiziune din România încheia transmisiunea live din Madrid.

            Ştiu că sunt mult prea tehnice toate aceste detalii, însă cutuma Președintelui României, pe care îl criticați pentru costurile exagerate când vorbiți de Compania Tarom, este aceea de a ateriza cu câteva ore înaintea unei întâlniri oficiale pe care o are și, imediat după, cu tot cu presa care îl însoţeşte, să se reîntoarcă imediat în țară. Având în vedere că aeronava care a fost folosită de dumneavoastră era blocată la sol pe aeroportul din Madrid în ziua de 22 iulie, compania TAROM a fost nevoită să trimită la Bruxelles, pentru a efectua cursa OTP – BRU – OTP, una dintre cele două aeronave identice YR-LCA şi YR-LCB (aeronava prezidențială), chiar dacă era vacanță parlamentară și pasageri au fost nu mai mult de 50 – 60 persoane, în comparație cu capacitatea maximă de 200 locuri.

            Pe de altă parte, începând cu 20 octombrie și până pe 24 octombrie 2013 a fost folosită aeronava prezidențială TAROM (YR-LCB) pentru o vizită de 4 – 5 zile în SUA. În deplasarea dumneavoastră ați avut invitați și moderatori ale aceleași televiziuni importante din România care a organizat transmisiunea live din Madrid, exact în timpul vizitei oficiale. În plus, la finalul vizitei din S.U.A., ați efectuat o scurtă oprire de vreo 7-8 ore și la Bruxelles pentru a participa, bănuiesc, și la o întâlnire oficială în calitate de reprezentant al Guvernului, pe lângă întâlnirea politică la care ați participat. Altfel nu se poate justifica folosirea aeronavei prezidențiale mai ales în contextul în care “domnul Ministru Eficient Fenechiu” îl invoca când vorbea de costuri suportate din bugetul de stat și cum ustură ele buzunarele românilor.

Având în vedere cele expuse mai sus, vă rog a-mi răspunde la următoarele întrebări:

1. Vă rog să precizați în ce calitate ați făcut declarația de la începutul anului, referitoare la costurile aeronavei prezidențiale: Prim-Ministru Ponta sau Deputat Ponta?

Bănuiesc că deplasările în Asia, Spania și SUA le-ați făcut în calitate de Prim-Ministru Ponta.

2. Care dintre deplasări credeți că au avut costuri mai mici: ale Președintelui României sau ale Prim-Ministrului/Deputatului Ponta?

3. Considerați că ați pus în pericol siguranța celor care v-au însoțit în deplasări având în vedere că erați în cunoștință de cauză în ceea ce privește vechimea aeronavei și siguranța scăzută a acesteia?

4. Cele 7 milioane de euro sau de dolari, aferente mentenanței aeronavei pe anul 2013, pe al cui buzunar vor ustura: al dumneavoastră personal sau al românilor?

5. Decizia alegerii modului de deplasare și a costurilor efectuate a ținut cont de atribuirea contractelor prin încredințare directă sau prin licitație publică?

6. Care sunt costurile totale (transport, cazare, diurnă etc) pentru fiecare deplasare în parte?

7. Care este lista cu pasagerii aflați la bord pentru fiecare deplasare (Asia, Spania și SUA)?

8. Cine a suportat cheltuielile de deplasare/cazare a pasagerilor din afara delegației oficiale  guvernamentale?

9. Cum dumneavoastră nu aţi fost delegat să participați la Consiliul European şi nici altă acţiune oficială a Guvernului Romaniei nu era planificată în acea zi, care este motivul pentru care întreaga delegaţie şi aeronava Prezidenţială a staţionat timp de 7-8 ore pe aeroportul din Bruxelles în data de 24 octombrie a.c.?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel