Șefa diviziei de aeronave comerciale a Boeing a susținut în prima sa conferință de presă că fabrica unde se produce modelul 737 MAX și-a revizuit procedurile și este inspectată zilnic de Agenția federală care se ocupă de siguranța zborurilor, în SUA. FAA este un arbitru ferm și imparțial, a spus directoarea Boeing.
Stephanie Pope, numită în ianuarie la șefia gigantului aviatic a făcut declarații presei înainte de Farnborough Airshow, care începe luni în Londra.
Boeing traversează o criză de imagine după ce o ușă a unui avion 737 MAX 9 a explodat în aer la începutul anului, determinând o încetinire a producției celui mai bine vândut avion al său, precum și o intensificare a controalelor reglementare și juridice.
De asemenea, Boeing a fost de acord să pledeze ”vinovat” la o acuzație de conspirație criminală, într-o anchetă legată de două accidente mortale anterioare ale modelului 737 MAX, scrie Reuters.
În 2018 și 2019, două avioane 737 MAX 8 s-au prăbușit în zbor, din cauza unor greșeli de proiectare și fabricație, aproape 350 de persoane pierzându-și viața. După cel de-al doilea accident, FAA a ordonat Boeing să țină la sol noul model pentru mai bine de un an și jumătate.
TAROM a comandat două aparate din gama 737 MAX, care urmează a fi livrate în perioada decembrie 2025 - ianuarie 2026. Noile aeronave Boeing 737 MAX 8 vor avea o capacitate de 189 de locuri. Modelul 737 MAX 8, comandat de Tarom, nu a avut probleme legate de siguranța zborului.
Stephanie Pope a devenit șefa diviziei comerciale a Boeing ca parte a unei reorganizări mai ample a conducerii, CEO-ul David Calhoun urmând a părăsi firma până în decembrie.
Pope a reiterat declarațiile companiei conform cărora producătorul de avioane se așteaptă să aducă producția modelului MAX la un ritm de aproximativ 38 de avioane pe lună până la sfârșitul anului 2024. Ea a mai promis că Boeing va rezolva și problemele cu care se confruntă motoarele modelului 737 MAX 7, care nu reușesc o degivrare eficientă. Termenul pentru remedierea acestui defect de fabricație este anul 2025.
De asemenea, Pope a recunoscut că nu pot fi recuperate întârzierile la fabricarea celor două avioane Air Force One, comandate de Administrația prezidențială.
În 2018, Boeing a primit un contract de 3,9 miliarde de dolari pentru a construi două avioane 747-8 pentru a fi utilizate ca Air Force One, cu termen de livrare până în decembrie 2024, dar finalizarea comenzii este acum amânată până cel puțin în 2028.
Ted Colbert, care conduce divizia Boeing Defense, Space & Security, a spus la Farnborough Airshow că producătorul de avioane se confruntă cu provocări legate de lanțul de aprovizionare și alte dificultăți în asamblarea aparatelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News