Un avertizor de integritate, fost angajat Boeing a fost găsit mort. El avea de depus mărturie împotriva companiei americane

Foto Pexels
Foto Pexels

John Barnett, fost angajat Boeing și avertizor de intergritate, trebuia să răspundă întrebărilor sâmbătă, ca parte a unei depoziții pe care o dăduse mai devreme săptămâna trecută în legătură cu o dispută legală cu fostul său angajator Boeing, care a fost afectat de probleme de siguranță, unele dintre ele ridicându-le chiar el. Dar nu s-a prezentat.

Când echipa sa legală l-a sunat repetat fără succes, au cerut în cele din urmă hotelului unde se afla să-l verifice. Acolo l-au găsit pe Barnett mort în mașina sa în parcarea hotelului.

Oficiul procurorului comitatului Charleston a declarat presei că Barnett a murit din cauza unei "răni apărute probabil din cauza unei împușcături auto-infligată" și că Departamentul de Poliție Charleston continuă să investigheze moartea.

Barnett, care era stabilit în Louisiana, se afla în Carolina de Sud pentru a oferi dovezi pentru procedurile legale legate de un proces de calomnie împotriva Boeing, pe care a pretins că i-a afectat deliberat cariera și reputația din cauza acuzațiilor pe care le-a făcut de încălcări grave ale siguranței pe linia de producție a companiei aeriene.

"Suntem întristați de trecerea domnului Barnett și gândurile noastre sunt alături de familia și prietenii săi", a declarat Boeing într-o declarație pentru TIME.

Bărbatul în vârstă de 62 de ani, care lucrase la Boeing timp de peste trei decenii ca inginer și manager de control al calității până la pensionare în 2017, a fost în ultimii ani foarte vocal în ceea ce privește scepticismul său cu privire la standardele de siguranță ale companiei, care au fost supuse unei atenții sporite în ultimele luni în urma unei serii de defecțiuni importante la avioanele Boeing.

Avertizor de integritate și problemele Boeing

În 2019, la scurt timp după ce un avion Boeing 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines și un avion Boeing 737 MAX al Lion Air s-au prăbușit la scurt timp după decolare, ucigând toți pasagerii, Barnett a declarat BBC că lucrătorii de la una dintre fabricile Boeing montau intenționat piese defecte pe avioane pentru a respecta termenele de producție și că măștile de oxigen de pe 787 Dreamliner aveau o șansă de 1 din 4 să nu funcționeze în caz de urgență. Barnett a spus că a alertat managerii Boeing și Administrația Federală de Aviație cu privire la aceste probleme, dar că nu s-a luat nicio măsură. Boeing a respins acuzațiile sale, deși a recunoscut că o inspecție în 2017 a constatat că unele butelii de oxigen nu se desfășurau în mod corect.

Barnett a spus și New York Times în 2019 că a fost oprit odată pentru documentarea "încălcărilor de proces" prin e-mail în loc să o facă față în față, lucru pe care l-a interpretat că compania nu dorea să își pună problemele în scris. Într-o evaluare a performanțelor din 2014 văzută de Times, managerul lui Barnett i-a spus că trebuie să îmbunătățească "lucrul în zonele gri și să ajute la găsirea unei soluții în timp ce menține conformitatea".

În ianuarie, producătorul de avioane a făcut din nou titlurile când un avion Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9 a aterizat de urgență la scurt timp după decolare la Portland după ce una dintre ușile sale de evacuare de urgență a explodat în timpul zborului, provocând ieșirea bunurilor pasagerilor din gaura și destabilizarea presiunii în avion. Deși nimeni nu a fost grav rănit de explozie, mare parte din noroc - scaunele cele mai apropiate de gaura nu erau ocupate și majoritatea pasagerilor erau fixați în scaune când s-a întâmplat - trei pasageri de pe zbor dau în judecată compania aeriană și Boeing pentru 1 miliard de dolari, argumentând că au suferit stres psihologic sever din cauza neglijenței.

Alaska Airlines a suspendat temporar flota de avioane Boeing 737-9 imediat după accident și le-a autorizat să zboare din nou doar câteva săptămâni mai târziu. Dar Barnett a declarat pentru TMZ la acea vreme că problemele Boeing nu erau izolate la o ușă sau un avion.

"Aceasta nu este o problemă a 737, este o problemă Boeing", a spus el, adăugând că Boeing a început să elimine operațiunile de inspecție în 2012. "Ceea ce vedem cu explodarea ușii este ceea ce am văzut și cu restul avionului în ceea ce privește munca care nu este finalizată corect, pașii de inspecție fiind eliminați, problemele fiind ignorate".

Controversa în jurul incidentului Alaska Airlines crește încă, cu Wall Street Journal raportând săptămâna trecută că Departamentul de Justiție a deschis o anchetă penală în caz. șeful Departamentului de Justiție, care a fost acuzat că nu cooperează cu anchetatorii federali, a recunoscut vineri Congresului că nu poate găsi înregistrările panoului ușii explodat.

FAA a declarat la începutul acestei luni că o auditare de șase săptămâni a Boeing și subcontractantul Spirit AeroSystems în urma incidentului Alaska Airlines "a descoperit mai multe cazuri în care companiile nu ar fi respectat cerințele de control al calității a fabricației".

Luni, mai mult de 50 de pasageri au fost răniți după ce un avion LATAM Airlines Boeing 787 care zbura către Noua Zeelandă din Australia a căzut în aer, aruncând pasagerii din scaunele lor, în ceea ce transportatorul a descris ca fiind un "eveniment tehnic" și este acum sub investigație.

Pe măsură ce reputația sa a scăzut, a scăzut și prețul acțiunilor Boeing - scăzând cu peste 26% de la începutul anului, conform NASDAQ.

"Odată ce înțelegeți ce se întâmplă în interiorul Boeing, veți vedea de ce vedem aceste tipuri de probleme", a spus Barnett postului Australian Broadcasting Corporation în ianuarie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel