Ministerul Sănătății a dispus efectuarea unor teste de sanitație, după declanșarea scandalului dezinfectanților diluați de la HexiPharma.
"Sunt 3.526 de probe recoltate, dintre acestea un număr de sub cinci procente au fost teste neconforme pentru diferitele produse biocide testate, a declarat ministrul Sănătății, Patriciu Achimaș Cadariu, după centralizarea rezultatelor", a declarat Achimaş-Cadariu.
Din păcate, ministrul a evitat să precizeze care ar fi fost rezultatele conforme, în funcție de procedura aplicată. Nici nu o poate face, întrucât NU EXISTĂ proceduri privind controlul microbiologic.
Mai precis, normele tehnice existau, înainte de 1989, dar ordinul de ministru care stabilea procedurile a fost abrogat, în 1994.
Astfel, ordinul 190 din 1982 stabilea, în anexa 7, ”Normele tehnice privind controlul microbiologic pentru prevenirea infecțiilor intraspitalicești”. Erau definite probele ce trebuie luate de la personalul sanitar, din apa sterilă, de pe instrumentar, suprafețe, din aer și de pe inventarul moale (halate, lenjerie de pat etc) și care sunt rezultatele ”conforme”.
În ordinul 984, din 1994, aceste prevederi lipsesc. Ca urmare, potrivit unor epidemiologi contactați de DCNews, Direcțiile de Sănătate Publică nu ar avea proceduri standardizate pentru teste. Cele mai multe laboratoare au făcut raportări după procedurile folosite în cazul probelor biologice (spută, urină, secreție din plagă), deși testele au vizat suprafețe (halate, mobilier, instrumentar, mănuși). Dacă în blocul operator nu ar trebui să existe niciun fel de microbi, mobilierul din camerele de spital trebuie doar dezinfectat, nu sterilizat. Nuanțele nu au importanță pentru public, dar sunt esențiale în cazul unui proces, de exemplu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu