Sfârșitul anului școlar și universitar a marcat începutul vacanței. O simt din plin touroperatorii care au fost luați prin surprindere de un val de rezervări atât interne, cât și externe.
Touroperatorul MAREEA anunță că rezervările pe litoralul românesc au crescut cu nu mai puțin de 15%. În cazul Greciei, au crescut cu 7%. Cu 15% mai mulți români aleg Spania. Cei mai mulți români aleg destinația de vacanță în Bulgaria. Numărul celor care-și vor petrece vacanța în Bulgaria cu MAREEA a crescut cu 30%. Acum e mai simplu pentru orice român să plece într-o vacanță de vis fără să fie stresat de prețul vacanței, prin plata în rate. Potrivit MAREEA, 35% dintre români își plătesc vacanțele în rate.
MAREEA este unul dintre cei mai mari touroperatori din România. Directorul general Mareea, Marius Usturoiu, a declarat că "În 2016, rezervările în sistem early booking au înregistrat o creştere de 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. La ora actuală, prin Mareea, 40% din totalul rezervărilor au fost efectuate prin early booking, iar în 2015, ponderea a fost de 35,7%. În prezent, după o stagnare, se înregistrează din nou un puternic val de rezervări, datorită începerii vacanţelor şcolare şi universitare. Faţă de luna precedentă, rezervările efectuate după 15 iunie au înregistrat o creştere de 40 %. Sezonul estival 2016 este unul foarte bun atât pentru litoralul românesc, cât şi pentru Grecia, dar şi pentru alte destinaţii precum Spania şi Bulgaria". Marius Usturoiu este de părere că vacanţele ar trebui să fie programate şi în funcţie de sezonul estival, deoarece familiile cu copii depind foarte mult de calendarul şcolar.
În vacanță în România. Cum se relaxează românii
Pe partea de turism intern, Mareea a înregistrat o creştere de 15% faţă de 2015, ponderea cea mai mare a vânzărilor fiind deţinută de litoral (85% din total), căruia îi urmează staţiunile balneoclimaterice, cu 10%, respectiv staţiunile montane, cu 5%. De asemenea, se observă o creştere a rezervărilor pentru hotelurile tip all inclusive de pe litoralul românesc, dar şi o creştere a cererii pentru hotelurile cu centre spa. Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzări, este: Mamaia, Eforie Nord, Venus, Saturn. Topul staţiunilor montane: Predeal, Sinaia, Poiana Braşov, Buşteni.
Pe litoralul românesc sunt 9 hoteluri de 5 stele, 59 hoteluri de 4 stele, 153 hoteluri de 3 stele, 91 hoteluri de 2 stele şi 2 hoteluri de 1 stea. Din totalul de 314 de hoteluri, 23 de hoteluri au regim all inclusive. Pe litoralul românesc sunt autorizate, în total, peste 800 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, apartamente în regim hotelier, bungalouri, pensiuni). Potrivit Mareea, românii preferă din ce în ce mai mult hotelurile de 3 şi 4 stele şi serviciile all inclusive. Cele mai multe hoteluri de 5 stele se află în Mamaia şi Mamaia Nord (4), precum şi cele mai multe hoteluri cu regim all inclusive (9). Mamaia, de altfel, este şi cea mai mare staţiune de pe litoralul românesc, raportat la capacitatea de cazare, cele mai multe hoteluri de 4 stele fiind tot în Mamaia şi Mamaia Nord (31), la fel ca şi la categoria de 3 stele (44).
Călători în frumoasa Elada
Grecia rămâne destinaţia externă favorită a românilor. Mareea a înregistrat o creştere a vânzărilor de 7% faţă de anul trecut. Vânzările se concentrează pe insulele cunoscute (Creta, Rhodos, Zakynthos şi Corfu) dar şi pe Grecia Continentală (Halkidiki, Rivera Olimpului), unde se ajunge repede cu autocarul sau automobilul.
Topul destinaţiilor din Grecia, în funcţie de numărul de turişti, este condus de Halkidiki, urmat de Riviera Olimpului, Creta, Zakynthos, Rhodos, Thassos şi Corfu.
Tipologia turistului român care alege Grecia este: familist, cu copii, preferă hotelurile de 3 şi 4 stele cu demipensiune, facilităţi pentru copii, water park-uri şi plajă în proximitate.
'Vecina' Bulgaria, destinația de top a românilor
Touroperatorul Mareea a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor, de 30%, pentru această destinaţie. Topul staţiunilor de pe Riviera bulgărească este condus de Albena, staţiune preferată de familişti,căreia îi urmează Nisipurile de Aur, Sunny Beach şi Nessebar. 70% dintre turiştii români prefer serviciile all inclusive, iar 30%, demipensiune şi bed & breakfast. Majoritatea românilor aleg hoteluri de 4 stele.
În Spania, cu avionul
Creşterea înregistrată de Mareea pentru ţara iberică este de 15% faţă de 2015. Topul destinaţiilor este condus de Costa Brava, Mallorca, Tenerife şi Costa Blanca. Dacă în Bulgaria turiştii merg cu autocarul sau automobilul propriu, iar în Grecia, combinat, cu automobilul, autocarul sau cu avionul, către Spania, mijlocul de transport este asigurat exclusiv de către cursele charter. Ca atare, pachetele turistice pentru Spania sunt mai scumpe, iar turiştii sunt mai pretenţioşi şi mai atenţi la alegerea excursiilor opţionale.
Turiştii români care aleg Spania preferă hotelurile de 3 şi 4 stele cu demipensiune.
Turcia rezistă
În pofida atentatelor din Istanbul şi Ankara, Riviera turcească rămâne o destinaţie aleasă în continuare de către o parte dintre români. Antalya conduce detaşat topul preferinţelor, fiind urmată de Marmaris, Bodrum şi Kuşadasi. Din cauza problemelor generate de atentate, mulţi hotelieri promovează în continuare reduceri de tarife de până la 50%. Românii preferă în Turcia hotelurile de 4 şi 5 stele cu servicii all inclusive şi ultra all inclusive.
35% dintre turişti cumpără vacanţele în rate
"Remarcăm o preferinţă din ce în ce mai mare a clientului român de utilizare a mijloacelor de plată bancare, în special prin cardurile de credit cu dobândă zero. În ultimii trei ani, de când ofertele early booking sunt alese de din ce în ce mai mulţi români înregistrăm şi o creştere anuală, de 25%, a numărului celor care folosesc cardul de credit pentru plata în rate, subliniază Marius Usturoiu.
Principalele avantaje ale plăţii vacanţelor în rate prin cardul bancar sunt: securizarea vacanţei la un preţ avantajos, posibilitatea achiziţionării pachetului turistic cu până la 12 rate, atât online, cât şi la agenţiile de turism, dacă un client plăteşte cu cardul, va reuşi să-şi achite integral vacanţa până la plecare în funcţie de numărul de rate şi îşi va securiza şi un buget pentru serviciile opţionale. La ora actuală, 35% dintre turiştii Mareea cumpără vacanţe în rate.
Despre Mareea
Touroperatorul Mareea a fost înfiinţat în 1998, în Deva. La ora actuală este unul dintre principalii touroperatori români şi deţine 14 agenţii proprii în principalele oraşe din România precum şi 8 francize. Reţeaua de revânzători este formată din peste 1200 de agenţii partenere. Gradul de fidelizare a clienţilor este de 40%, aceştia apelând an de an la serviciile Mareea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News