Grupul german Robert Bosch estimează că nu-şi va putea atinge ţinta de profit anul acesta, în urma stagnării vânzărilor, care va avea consecinţe asupra forţei de muncă, pe fondul înrăutăţirii perspectivelor în industria auto, a afirmat directorul general Volkmar Denner, într-un interviu acordat publicaţiei Sueddeutsche Zeitung, transmite Reuters.
Bosch este cel mai mare furnizor de componente auto şi de tehnologie în domeniul motoarelor diesel, printre ai cărui clienţi se află cei mai importanţi producători auto globali, de la Volkswagen AG la General Motors şi Fiat Chrysler (FCA).
Compania estima anterior o creştere a veniturilor (faţă de anul trecut - 78,5 miliarde de euro) şi a marjei de profit de 6% - 7% în acest an.
"Planurile noastre prevăd o stagnare a producţiei auto în următorii ani, care este diferită de cea din trecut, când de obicei creştea. Vântul prielnic s-a dus. Vor exista consecinţe asupra forţei de muncă, în special în fabricile care produc de componente pentru motoarele diesel", a declarat şeful Bosch fără a da amănunte suplimentare.
El a dat asigurări că firma va face tot posibilul pentru ca reducerile de personal să aibă loc într-o manieră responsabilă din punct de vedere social.
Problemele din industria auto afectează şi rivalele Bosch, ZF Friedrichshafen şi Continental, care au emis deja avertizări de profit.
Luna trecută, directorul financiar Stefan Asenkerschbaumer anunţa că Bosch şi-au înrăutăţit estimările privind producţia auto în acest an, previzionând un declin de 5%, faţă de o scădere de 3% prognozată anterior.
Până în 2025, Bosch se aşteaptă să genereze venituri de cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari) de pe urma maşinilor electrice, pe fondul creşterii solide pe acest segment, în special în China, a explicat Asenkerschbaumer.
Deja Bosch furnizează componente pentru mai mult de un milion de vehicule electrice.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani. Pe lângă centrul de cercetare - dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.
De asemenea, Bosch construieşte în oraşul Simeria o fabrică de maşini de spălat, cu o capacitate de un milion de unităţi pe an. Investiţia în acest proiect este evaluată la aproximativ 110 milioane de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu