"Staţiunea mofetelor şi a celor 1.000 de izvoare de ape minerale" este brandul oficial al staţiunii Covasna, înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), a anunţat primarul localităţii, Gyero Jozsef, conform Agerpres.
"Am finalizat cu succes procedura de înregistrare la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci a mărcii cu denumirea 'COVASNA Staţiunea mofetelor şi a celor 1.000 de izvoare de ape minerale', ca brand al oraşului nostru. Titularul mărcii este localitatea. Astfel, staţiunea se va promova în viitor, în mod exclusiv, cu acest logo şi slogan. Marca poate fi utilizată gratuit de către orice persoană fizică sau juridică în scopul promovării staţiunii, fără drept de exploatare economică în interes privat", a scris primarul pe pagina sa de socializare.
Edilul a explicat pentru AGERPRES că este foarte important ca staţiunea Covasna să aibă un brand, respectiv un slogan şi un logo, care să exprime într-o formă sugestivă valorile locale, factorii naturali, terapeutici, antropici şi culturali de care dispune oraşul şi care să o individualizeze şi să contribuie la promovarea acesteia pe plan naţional şi internaţional.
Gyero Jozsef a mai spus că în ultimii 8 ani infrastructura oraşului s-a dezvoltat prin atragerea de fonduri europene, iar în perioada următoare vor fi implementate şi alte proiecte. "O staţiune, în mileniul 21, fără infrastructură la standarde acceptabile nu există. Pot să existe orice resurse naturale pe care să le foloseşti terapeutic, dar, dacă nu ai infrastructură, nu te poţi menţine pe piaţa concurenţială", a precizat Gyero Jozsef.
Potrivit acestuia, aproape jumătate dintre turiştii care vizitează judeţul vin în staţiunea Covasna, iar numărul acestora este în continuă creştere. Dacă în 2017 s-au înregistrat 56.424 sosiri în unităţile de cazare din staţiune, anul trecut au fost 61.522, dintre care 2.375 au fost turişti străini, cu peste 600 mai mulţi decât în anul precedent. Cât priveşte numărul înnoptărilor, în 2017 au fost 542.724, iar în 2018 - 577.270, cu tot cu cele înregistrate la Spitalul de Recuperare Cardiovasculară.
Primarul a mai precizat că din taxa de staţiune de 1 leu, care din acest an a fost majorată la 2 lei, în bugetul local s-au adunat anul trecut 548.945 lei, bani care vor fi utilizaţi pentru reabilitarea infrastructurii, curăţenia staţiunii, realizarea de mobilier urban, marcarea de trasee turistice, organizarea de evenimente şi promovare turistică. Edilul a arătat că ani de zile staţiunea Covasna a trăit de pe urma 'turismului social' - a turiştilor veniţi la odihnă şi tratament cu bilete subvenţionate de stat, dar în ultima perioadă, după construirea unor hoteluri de patru stele şi modernizarea celor existente, au început să apară şi 'turiştii cu bani'.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu