Mai sunt doar 81 de zile până la Crăciun, însă veştile nu sunt prea bune. Dincolo de creşterea inflaţiei şi de scumpirile produselor de bază, în acest an s-ar putea să plătim mai mult şi pentru bradul de Crăciun.
Vestea vine, ce e drept, din SUA, dar se aşteaptă un efect de undă la nivelul întregii lumi. Astfel, fie că vorbim de pini, molizi sau brazi, preţurile ar putea creşte în acest an, afirmă crescătorii. Totul din cauza creşterii inflaţiei, care a dus la scumpirea materialelor necesare livrării brazilor la retaileri, dar şi la creşterea costurilor cu forţa de muncă.
Grupul "Real Christmas Tree Board" a întrebat 55 de vânzători de brazi de Crăciun cu cât vor creşte preţurile în acest an. Conform studiului, 71% dintre retaileri vor creşte preţurile cu 5% până la 15%, raportat la anul trecut, în timp ce alţii ar putea aplica scumpiri de până la 20%.
"Am întrebat şi consumatorii ce aşteptări au cu privire la preţurile brazilor de Crăciun în acest an. Şi aceştia ne-au spus că se aşteaptă să plătească mai mult pentru brazi din cauza inflaţiei, dar afirmă că vor continua să îi cumpere", a explicat Marsha Grey, directorul executiv al Real Christmas Tree Board, conform CNN.
Fenomenul nu este nou, având în vedere faptul că anual retailerii încep sezonul sărbătorilor din ce în ce mai devreme. A scăpat însă de sub control? E normal ca clienţii să fie copleşiţi de muzică de sărbători, reclame şi produse de sezon încă din luna octombrie?
Retailerii au mai multe motive pentru care "fură" startul sărbătorilor. Unele magazine, spre exemplu, realizează aproape jumătate din veniturile nete anuale în perioada sărbătorilor, astfel că un sezon slab se poate dovedi dezastruos. În plus, cumpărătorii răspund emoţional şi comportamental cozilor din magazine, iar lansarea timpurie a vânzărilor tematice îi poate impulsiona pe mulţi să înceapă să cumpere cadouri.
"Muzica de Crăciun şi toate efectele vizuale afectează comportamentul cumpărătorilor. Unii profită şi cheltuie un pic mai mult", explică Charles Lindsey, profesor de marketing la Universitatea Buffalo, conform CNN.
Există, însă, şi riscuri când ofertele de sărbători sunt prezente pentru prea mult timp. Magazinele se folosesc de promoţii pentru a convinge clienţii să cumpere produsele acum, în caz contrar putând rata ofertele. Dar o promoţie lansată în octombrie îşi pierde din putere dacă clienţii sunt convinşi că pot găsi aceleaşi produse la vânzare şi în decembrie şi în ianuarie.
"Într-un sezon de sărbători lung de 4 luni, nu sunt motivat să cumpăr totul acum. Se pierde simţul urgenţei", explică şi David Katz, şeful departamentului de marketing la Randa Apparel & Accessories, companie care produce Levi's, Tommy Hilfiger şi alte branduri. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Sociologul Alfred Bulai a vorbit despre reclamele care te fac să te duci imediat să mănânci și contradicția cu lista de E-uri pe care le conțin respectivele alimente.
„Aveam un curs de sociologie publică, mesajul de marketing și lumea reală și le-am arătat studenților reclame, apoi le citeam o listă de substanțe și E-uri folosite în industria alimentară. Te lua amețeala”, a spus sociologul Alfred Bulai. VEZI AICI MAI MULTE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu