Brexit, riscuri: Fără electricitate și fără trenuri

Brexit
Brexit

Londra avertizează asupra riscului de penurie de electricitate în Irlanda de Nord în cazul unui Brexit fără acord.

Guvernul britanic a publicat, vineri, o a patra serie de note tehnice privind posibile consecinţe ale unei ieşiri din Uniunea Europeană fără un acord, semnalând posibile riscuri de suspendare a unor legături feroviare sau de sincope în alimentarea cu electricitate, relatează AFP. Aceste note constituie o recomandare pentru cetăţeni şi comunitatea de afaceri în absenţa unui acord cu UE pentru Brexit, programat pentru 29 martie 2019 - un scenariu considerat, totuşi, 'improbabil' de Londra.

În ceea ce priveşte energia electrică, guvernul britanic subliniază necesitatea de a dezvolta 'aranjamente comerciale alternative' pentru a compensa ieşirea Regatului Unit de pe piaţa internă europeană a energiei. În special, guvernul britanic va lua 'toate măsurile posibile' pentru a preveni dispariţia pieţei unice a energiei electrice în Irlanda, care reuneşte Republica Irlanda şi provincia britanică Irlanda de Nord, pentru a evita o penurie în aceasta din urmă. 'Ar putea fi necesar să se caute surse suplimentare de energie pentru a asigura securitatea aprovizionării', a avertizat executivul.

În ceea ce priveşte transportul feroviar, Londra subliniază că încearcă 'să încheie acorduri bilaterale' cu Franţa, Belgia şi Olanda pentru menţinerea legăturilor cu aceste ţări prin tunelul de sub Canalul Mânecii, precum şi cu Irlanda pentru legăturile cu Irlanda de Nord. Cu toate acestea, executivul britanic subliniază faptul că licenţele acordate de către Oficiul pentru transport feroviar şi rutier, autoritatea britanică de reglementare, companiilor pentru a le permite să funcţioneze nu vor mai fi recunoscute în ţările UE.

În ceea ce priveşte companiile străine care operează în Regatul Unit, guvernul propune să le recunoască în continuare licenţele timp de doi ani după Brexit. Companiile din Regatul Unit care exportă organisme modificate genetic (OMG) sau hrană pentru animale vor trebui 'să aibă un reprezentant' în UE pentru a-şi continua activitatea. Speciile rare prevăzute de Convenţia privind comerţul internaţional cu specii de faună şi floră pe cale de dispariţie vor necesita un permis de călătorie de o parte şi de alta a Canalului Mânecii.

Propuneri Theresa May

În plus, Londra subliniază că va încerca să 'reproducă (...) cât mai curând posibil', sub forma unor acorduri bilaterale, acordurile comerciale semnate de UE cu terţe ţări, care nu se vor mai aplica în Regatul Unit şi în absenţa cărora se vor aplica regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului. În cele din urmă, guvernul britanic dă asigurări că va asigura o parte din finanţările europene alocate teritoriilor sale de peste mări, în special din Fondul european de dezvoltare sau din programul de cercetare Orizont 2020.

Guvernul condus de Theresa May a propus blocului comunitar să fie menţinute la capitolul comerţului cu bunuri relaţii strânse cu UE (nu şi în comerţul cu servicii), aceasta fiind în opinia Londrei şi cea mai bună opţiune de a menţine deschisă frontiera dintre Irlanda şi Irlanda de Nord, propunere respinsă însă de europeni, care consideră că astfel ar fi afectată integritatea pieţei unice europene.

Vezi și: Brexit și uniunea vamală a UE. Theresa May, precizări


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel