Bucureştiul devine "smart". Primăria Capitalei a lansat în testare primele 4 aplicaţii mobile care să le ușureze activitatea de zi cu zi a bucureștenilor, dar și a turiștilor.
Bucureştiul se află într-o nouă etapă de dezvoltare, a tranziţiei către statutul de oraş "inteligent", cea a includerii tehnologiei moderne în proiectarea şi utilizarea serviciilor publice, pentru a le creşte calitatea şi pentru ca bucureştenii şi vizitatorii Capitalei să le poată accesa mai uşor.
Patru astfel de proiecte presupun dezvoltarea de aplicaţii pentru telefonul mobil cu sistem de operare iOS sau Android, ce pot fi instalate şi utilizate gratuit. Cele 4 aplicaţii mobile sunt deja disponibile publicului şi se află în faza de testare, în următoarea perioadă urmând ca ele să fie îmbunătăţite şi optimizate în funcţie de feed-back-ul primit de la utilizatori.
Societatea de Transport Bucureşti a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil de tip smartphone cu privire la programul mijloacelor de transport în comun şi rutele disponibile, pentru a putea minimiza timpul de aşteptare în staţii.
Aplicaţia foloseşte datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB, precum şi pe noile autobuze achiziţionate şi este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android.
În prezent, aplicaţia oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei şi de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Operaţiunile sunt securizate, tranzacţiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plăţi.
Într-o etapă ulterioară, aplicaţia va avea şi o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video şi/sau senzori în parcări conectate la aplicaţie, operaţiune programată a se încheia în acest an.
Bucureştenii pot utiliza aplicaţia pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului care pot afecta bună circulaţie pe drumurile publice din Bucureşti: parcaje neregulamentare, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncţional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil etc.
Deservită prin intermediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, aplicaţia are rolul de facilita intervenţia echipajelor DGASMB în asistarea persoanelor aflate în dificultate pe raza Capitalei.
Sesizările le poate face oricine are instalată aplicaţia şi are un cont înregistrat, fie că este un cunoscut sau nu al persoanei aflate în dificultate. Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnic în situaţii de risc ridicat, femei victime ale violenţei.
Vezi și: Ponta, despre împrumut: Are cel mai mare cost din istoria României
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News