Marius Budăi, ministrul Muncii, a acordat un interviu DC News în cadrul căruia a explicat, printre altele, şi care sunt măsurile pe care le-a luat Guvernul în bugetul pentru anul 2019 pentru ca nicio localitate să nu rămână fără bani suficienţi pentru a-şi achita toate datoriile către populaţie.
Plecând de la situaţia nou creată o odată cu bugetul pe 2019, privitoare la faptul că asistenţii personali ai persoanelor cu dizabilităţi şi indemnizaţia de însoţitori ai acestora va fi achitată de către primării, Marius Budăi a explicat, în cadrul interviului acordat DC News, ce măsuri de siguranţă a luat Guvernul pentru ca nicio localitate să nu rămână fără bani iar toate aceste drepturi către populaţie să fie plătite la timp. Totodată, ministrul a arătat că bugetele UAT-urilor (n.r. - Unităţi Administrativ Teritoriale) au fost majorate substanţial.
"Le-am explicat primarilor ce se întâmplă cu indemnizaţia de însoţitor al persoanei cu dizabilităţi – atenţie, nu este vorba despre indemnizaţia persoanei cu dizabilităţi, acea indemnizaţie de handicap - cum este cunoscută – e plătită în continuare de Ministerul Muncii prin AJPIS-urile judeţene. Din anul 2000, asistenţii personali ai persoanelor cu dizabilităţi şi indemnizaţia de însoţitor erau plătite de autoritatea locală, de UAT-uri, printr-un transfer de fonduri de la Ministerul Finanţelor către ei în urma unei centralizări de la Ministerul Muncii... Era o birocraţie în plus.
Ce am făcut prin art.5 alineatul 7 din legea bugetului pe anul 2019 am insituit obligaţia ca sumele să fie transferate către UAT-uri, care le vor achita. Dar, la art.6 – şi fac precizarea ca cei care mai au îndoieli să citească aceste alineate 1, 10, 17, 19 şi 20, unde am scris că unităţile administrativ teritoriale sunt obligate să achite aceste obligaţii cu prioritate", a explicat ministrul Marius Budăi.
"Acolo unde vor fi, dacă vor fi – părerea mea e că nu va fi nicio primărie care să nu aibă bani să achite aceste cheltuieli – situaţii de acest gen, vine bugetul de stat, ca şi ultimă măsură asiguratorie. Noi ne-am întrebat ce s-ar putea întâmpla, iar riscul cel mai mare era acela de a nu a avea bani să plăteşti asistenţii personali sau indemnizaţia de însoţitori.
Mai fac o precizare: anul trecut s-a spus în felul următor: 750 de lei/locuitor pentru organizare, funcţionare a unei localităţi, dar nu mai puţin de 1 milion de lei pentru comunele mici, pentru că puteam avea o comună cu 1.000 de locuitori care ar fi primit doar 750.000 de lei la buget. Anul acesta am stabilit ca suma minimă să nu mai fie un milion, ci două milioane. Adică nu cred că va exista un UAT care să spună că nu se va face echilibrarea", a arătat ministrul Muncii.
Urmăreşte, aici, explicaţiile date de către Marius Budăi:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu