Bugetele alocate de sărbători au crescut constant în ultimii cinci ani.
Bugetul alocat produselor alimentare (carne, cozonac etc.) de sărbători este, în medie, 788,13 lei, iar pentru produse nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 492,07 lei, arată un studiu de specialitate realizat de Mednet Marketing Research.
Bugetele medii alocate au crescut constant în ultimii cinci ani, de la 617 lei în 2015 pentru produse alimentare la 788 lei în 2019, și de la 402 lei în 2015 pentru nealimentare la 492 lei în 2019.
Conform datelor studiului, în mediul urban, persoanele care vor pleca de sărbători în excursii sau călătorii au alocat un buget mai mare decât anul trecut (872,80 lei în 2019 comparativ cu 835,52 lei în 2018).
De asemenea, și pentru ieșirile la restaurant / în oraș respondenții estimează că vor cheltui ceva mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (323,68 lei în 2019 față de 312,04 lei în 2018).
Procentul celor care intenționează anul acesta să ofere cadouri de Sărbători (Crăciun și Revelion) este 93,7%, cele mai căutate produse fiind articolele de îmbrăcăminte / încălțăminte, dulciurile și jucăriile. Cei care vor primi aceste cadouri sunt, cel mai adesea, membrii familiei.
În ceea ce privește bugetul pentru cadouri, suma alocată de respondenți este în creștere de la an la an (650,14 lei în 2019 față de 628,52 lei în 2018), creșterea fiind însă explicată de creșterea prețurilor.
De asemenea, există și persoane care de sărbători își doresc produse alimentare precum carne (în special de porc) / produse din carne ori cozonac, dar nu își permit să cumpere (4,3%).
În ceea ce privește Revelionul 2020, 82,8% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, iar 3,0% vor pleca în străinătate.
Studiul a fost realizat online pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 28 noiembrie – 2 decembrie 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu