Consiliul Judeţean (CJ) Braşov a aprobat, joi, în şedinţă ordinară, o rectificare bugetară care a vizat inclusiv suplimentarea bugetului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav.
Vorbim de aproximativ un milion de lei. Potrivit documentelor de fundamentare a proiectului de hotărâre privind rectificarea bugetară, nu doar aeroportul urmează să primească bani după această rectificare, sume suplimentare fiind alocate pentru instituţii sanitare, de cultură şi din domeniul Educaţiei, precum şi pentru activitatea proprie a CJ Braşov şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. De asemenea, la Capitolul Transporturi, a fost suplimentat cu suma de 2,5 milioane de lei subcapitolul ce priveşte activitatea de reparaţii curente a drumurilor judeţene.
Doar suma de 1.003.130 de lei destinată aeroportului a suscitat discuţii, consilierii USR cerând folosirea acestor bani tot pentru reparaţiile de drumuri, spunând că achiziţionarea a trei maşini electrice, aşa cum solicită cei de la aeroportul, nu ar fi o prioritate. Amendamentul propus în acest sens nu a fost, însă, adoptat.
În context, vicepreşedintele USR al CJ Braşov, Zoltan Szenner, a atras atenţia conducerii aeroportului din Ghimbav "să fie mai atentă" cu cheltuielile deoarece "nu şi-a atins nivelul de venituri pe care ea însăşi şi l-a stabilit", potrivit Agerpres.
Conform preşedintelui CJ Braşov, Todorică Şerban (PNL), suma de un milion de lei este necesară pentru funcţionarea aeroportului şi "oricum, este subdimensionată faţă de nevoile acestuia".
Conducerea CJ Braşov a explicat că suma de un milion de lei se încadrează în bugetul general aprobat anterior pentru aeroport, iar pentru achiziţionarea celor trei maşini electrice va încerca să obţină, pe viitor, o finanţare de la Administraţia Fondului Naţional de Mediu.
Nevoile conducerii aeroportului sunt descrise în documentaţia anexată altui proiect de hotărâre de pe ordinea de zi a şedinţei de joi a CJ, unul privind rectificarea bugetului instituţiei aeroportuare.
Potrivit documentului elaborat de conducerea aeroportului, "totalul veniturilor şi cheltuielilor nu se modifică, fiind transferate sume de la capitolele unde cheltuielile nu sunt strict necesare către capitole la care angajarea cheltuielilor a devenit strict prioritară. Astfel, au fost constituite, în principal, sume pentru: maşini electrice - 3 bucăţi, softuri şi licenţe, construcţii metalice, pregătire spaţii pentru închiriat, montare/demontare gard protecţie interioară (...), extindere control acces, automatizare porţi, grilaje conducte ape pluviale, investiţii clădire - instalaţii electrice, modificare spaţii".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News