Mulți oameni s-au gândit că după introducerea buletinelor cu cip în România, nu va mai fi mult timp până când ni se vor implanta cip-uri și în corp pentru ”comoditate”, pentru a ni se face viața mai ușoară.
Scenariul nu este departe de realitate. În Suedia, de multă vreme, oamenii au acceptat, de bună voie, să aibă cip-uri în corp. În orice caz, unii români se întreabă dacă cip-urile interferează cu credința.
Tema nu este nouă. Mi-am amintit că am discutat despre acest subiect cu părintele profesor universitar dr. George Istodor, de la Biserica Brâncoveanu din Capitală, care a spus că este o falsă problemă.
"Sunt false probleme, v-o spun cu toată responsabilitatea. De ce sunt false probleme? Sunt probleme care sunt exclusiv, sută la sută, exterioare. Adică, până la urmă, ce legătură are credința și relația cu Hristos cu lucruri de genul acesta, cum ar fi un card de sănătate sau un anumit cip. Problema este următoarea: există o tendință, să dai o interpretare cazuistică unor problematici concrete, cum este cazul din Suedia, plecând de la niște texte profetice ale Sfântului Ioan, în Apocalipsă.
Însă, fie că ești om al Bisericii, monah sau preot, fie că ești credincios, sau ești un om care are doar tangențialitate cu credința, trebuie foarte mult discernământ. În ce sens? Trebuie să mergi și să te informezi. Unde? La părinții Bisericii, care au explicat ce înseamnă pecetea, ce înseamnă fiara și ce înseamnă pecetea pe frunte și pe mâna dreaptă. Nu înseamnă o pecete în sens material, ca un cip sau ca ceva concret venit sau aplicat din exterior de către cineva, ci pecetea pe frunte - spune și explică Ioan Gură de Aur, în secolul V - înseamnă că prin frunte înțelegem mintea noastră, care ajunge să coabiteze și să se facă una cu lumea. (...) Acolo e vorba că noi, prin gândirea noastră, ajungem să coabităm, să ne complacem cu lumea. (...) Iar pecetea pe mâna dreaptă înseamnă că noi acceptăm conlucrarea cu cel rău, prin acțiunea noastră. Adică, vedeți, există răul în lume la nivel de gândire și la nivel de făptuire. Ori, pecetea de care vorbește la nivel profetic Sfântul Ioan nu este un semn gen card sau cip, ci este viața noastră copleșită de patimă și de păcat, în așa fel încât ne face una cu lumea. Pe când Mântuitorul ne spune că între noi și lume este o prăpastie clară", a răspuns părintele George Istodor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu