Ministrul Digitalizării, Cercetării şi Inovării, Bogdan Ivan, a vorbit despre cloud-ul guvernamental, ce face şi în ce stadiu de implementare se află. Conform ministrului, buletinele, paşapoartele, permisele de conducere şi alte acte vor fi disponibile la un click distanţă.
"Prima dată ai nevoie de baze de date, asta face cloud-ul, în general. În primă fază, cu Banca Mondială, cel puţin 30 de instituţii intră în aceste baze de date. Pot da ca exemplu MAI-ul, cu tot ce înseamnă Evidenţa Populaţiei: paşapoarte, buletine, permise de conducere.
Urmează analiza în care am luat cele mai cerute documente din România. Analiza este în stadiu avansat şi urmează ca MAI, MAE, Ministerul Muncii, Ministerul Sănătăţii să poată să aplice cu consultanţă şi consiliere directă de la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, al specialiştilor noştri şi al celor de la ARR, ca să fie un sistem integrat, 360 de grade, să nu mai fie fiecare instituţie cu softul ei, cu baza ei de date.
Etapa a doua este interoperabilitatea bazelor de date, care e a doua linie de finanţare scoasă în dezbatere publică.
A treia e capacitatea de procesare şi viteza de calcul, pentru că vorbim de date extrem de complexe şi un volum uriaş de date, iar pentru a putea să fie accesate instant, la un click distanţă, avem nevoie de această putere de procesare.
Ultimul element, cel mai important, e partea de securitate cibernetică. Datele noastre vor fi protejate de cea mai nouă tehnologie, care va fi valabilă şi în 2030.
Într-o formulă în care le vom face extrem de organizat, vom putea să le ducem la îndeplinire până în 2026, urmând ca ele să funcţioneze cel puţin 10 ani.
De birocraţie m-am lovit când am intrat în Guvern, de birocraţie m-am lovit în fiecare zi a vieţii mele, şi era visul meu, atunci când eram adolescent şi tânăr în administraţia publică, să ajungem în stadiul în care să nu mai omorâm dezvoltarea României cu hârţogăraie", a declarat Bogdan Ivan la DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News