Bulgaria şi România vor colabora pentru a asigura navigaţia pe Dunăre

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Bulgaria şi România vor colabora pentru a asigura condiţiile necesare pentru navigaţia pe Dunăre, este concluzia care a reieşit marţi la finalul unei reuniuni găzduite de adjunctul ministrului bulgar al Transporturilor, Vladimir Vurbanov, la iniţiativa Comisiei Europene şi a Comisiei Dunării.

Cele două părţi au convenit să organizeze o reuniune a Comisiei Mixte Bulgaro-Române până la finele acestei săptămâni, în cadrul căreia vor fi stabilite noi obiective pentru potenţialul neutilizat al Dunării şi unificarea eforturilor, a informat Ministerul bulgar al Transporturilor într-un comunicat de presă.

De asemenea, părţile au convenit să demareze lucrările grupului de lucru bulgaro-român pentru pregătirea construcţiei a cinci noi poduri peste Dunăre.

În acest context, Vladimir Vurbanov a exprimat disponibilitatea Bulgariei de a acţiona şi de a lansa studiile de fezabilitate. Partea română s-a angajat într-un dialog activ şi acţiuni pe aceasta temă. La rândul lor, reprezentanţii Comisiei Europene prezenţi la reuniune şi-au exprimat sprijinul şi au subliniat importanţa construirii noilor poduri, având în vedere necesitatea unei conectivităţi continue de transport pe direcţia nord-sud.

La reuniunea de marţi au mai participat directorul Direcţiei Transport pe Apă din cadrul Comisiei Europene, Magda Kopczynska, reprezentantul Comisiei Europene pentru Mobilitate şi Transport, Alain Baron, directorul general al Comisiei Dunării, Manfred Seitz, şi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Bogdan Mîndrescu.

Ştire selectată de BTA pentru promovare şi publicare de către Agerpres, fără intervenţie pe text, conform acordului de colaborare dintre agenţii. 

 

Tiruri cu cereale, coadă imensă spre Portul Constanța

Tiruri cu cereale românești nu pot ajunge în port din cauza celor ucrainene, transmite, joi, Antena 3, difuzând imagini cu o coadă imensă.

„Sunt deja nemulțumiri în rândul șoferilor români, pentru că trebuie să aștepte. Coada este spre Portul Constanța”, a spus Cătălina Porumbel.

Colonelul Ionel Petrescu, prezent în studioul Antena 3, a făcut următoarele precizări: „Eu am dat, în urmă cu câteva zile, informația că s-a luat decizia ca cea mai mare companie de transport pe Dunăre să preia grânele Ucrainei și prin acest moment să se degreve Portul Constanța de actuala situația. Într-adevăr, e o situație trecătoare, dar eu cred că se va ajunge la momentul în care și grânele României vor fi în fluxul pe care îl aveau în urmă cu câțiva ani. Se acționează cu diplomație și nu cred că trebuie să facem o diferență.”

„Este foarte bine că ajutăm, este și datoria noastră de a ajuta vecinii care se află în această situație cruntă, cea de război. Important este să vedem ce putem face și pentru noi, nici situația noastră nu este una bună din punct de vedere economic”, a mai zis Cătălina Porumbel.

Portul Constanța, în vizorul presei din Rusia. Ce au scris despre transportul de cereale din Ucraina

Presa din Rusia este cu ochii pe Portul Constanța. Jurnaliștii ruși au scris despre cum decurge transportul cerealelor din Ucraina prin țara noastră, citând un site din Bulgaria.

"Portul Constanța (România) a început să folosească o macara plutitoare pentru reîncărcarea recoltelor care sosesc de-a lungul Dunării pe barje din Ucraina. Potrivit ediției bulgare Maritime.bg, mărfurile ucrainene de cereale vor fi reîncărcate cu o macara plutitoare în partea de adâncime a portului Constanța direct de la barje care sosesc cu transport fluvial la navele comerciale. Acest lucru elimină necesitatea reîncărcării cerealelor în grânarele portuare din lanțul logistic și va crește fluxul de marfă procesat de port. Noul serviciu, conform publicației, a fost organizat de Transport Trade Services (TTS).", scrie Interfax.

Presa rusă mai scrie că "potrivit publicației din Bulgaria, prima navă încărcată după noul model logistic a fost nava cu motor Lausanne (steagul Sierra Leone), care a primit 31.000 de tone de cereale din Ucraina. Anterior s-a raportat că exportatorii ucraineni de produse agricole din cauza aglomerației rutelor logistice din Canalul Sulina (România) sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea transportoarelor de cereale timp de 10 zile sau mai mult. Ministrul Politicii Agrare al Ucrainei, Mykola Solsky, a declarat că logistica produselor agricole ucrainene prin România ar putea deveni mai complicată și s-ar putea încetini în iunie, când va începe să sosească o nouă recoltă de grâu și orz, producții românești, sârbe, maghiare și bulgare ,în porturile maritime ale acestei țări, ceea ce va crea concurență pentru proviziile din Ucraina.", mai scrie presa din Rusia.

Subiectul a fost reflectat și în presa de la noi. CT100.ro a scris că "proiectul are ca efect eliminarea din lanțul logistic a danelor și spațiilor de depozitare din portul Constanța ca urmare a utilizării terminalului de geamanduri TTS din rada interioară a portului Constanța unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel