"Dincolo de haos, procese și lipsa proiectelor, sectorul 1 este într-o criză administrativă fără precedent", apreciază Sebastian Burduja, președintele PNL Sector 1.
Iată comunicatul transmis de către PNL Sector 1:
"La o lună distanță de începutul anului școlar, cu ZERO lei investiți în școlile din sector, cu nici 5% execuție bugetară la capitolul investiții la șase luni, primarul Clotilde Armand continuă singurul lucru pe care îl face cu pasiune și consecvență: scandalul. În lupta ei permanentă cu toată lumea, primarul sectorului 1 uită că are o comunitate de administrat, ale căror nevoi cresc de la o zi la alta, în lipsa unei viziuni pe termen mediu și lung.
Scandalul privind salubritatea, escaladat public la un nivel nemaiîntâlnit, dar tratat cu o lipsă crasă de profesionalism în realitate, continuă să fie principala preocupare a primarului, chiar și din vacanță. În ședința extraordinară de Consiliu Local convocată astăzi, unicul punct de pe ordinea de zi se referă la procesul cu operatorul de salubritate în care instanța a dat o lecție de drept avocatului primarului Armand, plătit din greu din bani publici.
„Ca să clarificăm înainte ca primarul să anunțe victorios pe Facebook că a mai înfrânt și astăzi o bucată de mafie, vă anunțăm că grupul consilierilor PNL va vota pentru mandatarea primarului să reprezinte Consiliul Local, ca de fiecare dată, cu o serie de amendamente care aduc în legalitate proiectul de HCL.
Ipocrizia maximă a primarului este că solicită abia acum împuternicirea Consiliului Local, deși a demarat peste 20 de procese în instanță pe tema salubrizării fără informarea Consiliului. Ori doamna avocat Trandafir nu a știut ca trebuie sa solicite aceasta împuternicire, iar atunci este incompetentă și trebuie sa plece acasă, ori a știut și a ignorat cu buna știința, deci e în echipa cu “mafia”, după cum afirma primarul Armand.
PNL a lucrat cu o echipă de juriști foarte buni, voluntari (nu plătiți regește din bani publici), să ne asigurăm că mandatarea se face în litera legii, pentru a evita eventuale prejudicii care să fie plătite tot din banii cetățenilor. Iar cu această ocazie, o somăm public pe Clotilde Armand să angajeze avocați competenți, să lase instanța să își facă treaba și să se ocupe de lucrurile pentru care a fost votată. Pentru început, ar trebui să explice public cum a pregătit școlile din sector pentru noul an școlar. Vă spunem noi: nu a făcut NIMIC. Iar lista de probleme este foarte lungă”, a declarat Sebastian Burduja, președinte PNL Sector 1.
Tot în ședința de astăzi grupul PNL va aborda și o altă dovadă a lipsei totale de profesionalism din echipa primarului Armand: mesajul recent prin care anunța victorioasă că a interzis accesul consilierilor locali în anumite birouri. O postare penibilă, dacă nu ar fi sfidătoare la adresa tuturor cetățenilor sectorului 1.
Îi solicităm doamnei primar și echipei sale de comunicare să citească totuși codul administrativ înainte de a face astfel de afirmații. Legea e lege pentru toată lumea. Nu există relații de subordonare între Consiliul Local și Primar. Drept urmare, primarul nu poate da ordine sau dispoziții consilierilor. Ambele sunt autorități publice și rezolvă treburile publice, în condițiile legii.
(1) Raporturile dintre autoritățile administrației publice din comune, orașe, municipii și autoritățile administrației publice de la nivelul județului se bazează pe principiile autonomiei locale, legalității, cooperării, solidarității, egalității de tratament și responsabilității.
(2) În relațiile dintre consiliul local și primar, consiliul județean și președintele consiliului județean, precum și între autoritățile administrației publice din comune, orașe, municipii și autoritățile administrației publice de la nivel județean nu există raporturi de subordonare; în relațiile dintre acestea există raporturi de colaborare.
„De luni de zile, Clotilde Armand duce o permanentă luptă cu diverși inamici, inclusiv cu noi, cei care am susținut-o în campania pentru primar. Înverșunarea de care dă dovadă nu îi permite să vadă și adevărul: nu există câștigător al acestei lupte, doar pierzători. Iar aceștia sunt cetățenii. Conturi poprite, executări silite, zeci de procese despre care nimeni nu știe nimic - așa se face administrație? În schimb, școlile au trecut prin vară cu zero lei investiți, în pregătirea anului școlar, parcurile din administrarea sectorului arată jalnic, nu există nicio investiție majoră demarată, iar codul administrativ e cu titlu opțional. Este rețeta perfectă pentru o criză administrativă totală”, a mai spus Sebastian Burduja.
Același cod administrativ mai spune câteva lucruri legate de un cuvânt foarte folosit la primărie: transparența. După zeci de solicitări de rapoarte, documente și informații făcute de consilierii PNL, inclusiv pe subiectele proceselor în care li se cere acum mandat, și o tăcere care numai transparență nu se poate numi, îi aducem la cunoștință doamnei primar următorul articol din legea pe care trebuie să o respecte milimetric:
(1) Primarul, respectiv președintele consiliului județean, este obligat ca, prin intermediul secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și al aparatului de specialitate, să pună la dispoziție consilierilor locali, respectiv consilierilor județeni, la cererea acestora, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare, informațiile necesare în vederea îndeplinirii mandatului în condițiile legii.
(2) Consilierii locali, respectiv consilierii județeni pot adresa întrebări și interpelări primarului, viceprimarului, respectiv președintelui consiliului județean, vicepreședinților consiliului județean, după caz.
(3) Răspunsul solicitat în conformitate cu prevederile alin. (2) se transmite, de regulă, imediat sau, dacă nu este posibil, la următoarea ședință a consiliului local, respectiv a consiliului județean.
(4) Cel interpelat are obligația de a răspunde în scris sau, după caz, oral până cel mai târziu la următoarea ședință a consiliului local, respectiv a consiliului județean."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News