C&A avertizează asupra dificultăţilor în aprovizionarea cu bumbac organic

În ciuda cererii în continuă creştere de pe pieţele internaţionale, producţia globală de bumbac organic continuă să scadă. Această evoluţie atrage după sine o serie de consecinţe ecologice, sociale şi economice pentru toţi cei implicaţi în lanţul de furnizare a bumbacului organic. Din producţia globală de bumbac, cota de bumbac organic este în prezent de doar 1%.

În ciuda cererii în continuă creştere de pe pieţele internaţionale, producţia globală de bumbac organic continuă să scadă. Această evoluţie atrage după sine o serie de consecinţe ecologice, sociale şi economice pentru toţi cei implicaţi în lanţul de furnizare a bumbacului organic. Din producţia globală de bumbac, cota de bumbac organic este în prezent de doar 1%.

Pentru C&A Europa, care militează pentru bumbacul organic de peste 10 ani, contracararea acestui regres reprezintă o prioritate specială.

Thorsten Rolfes, Head of Corporate Communications Europe, explică: “Ne aflăm acum într-un moment critic în care cererea de bumbac organic depăşeşte capacitatea de livrare. Nesiguranţa faţă de cantităţile disponibile, rezultată de aici, pune în pericol investiţiile pe termen lung în bumbacul organic.”

Producţia mondială de bumbac organic a cunoscut o evoluţie ascendentă până în anul 2011, pentru ca în anii care au urmat să scadă cu 8%. Aceasta în ciuda faptului că, în acelaşi timp, 50% din ţările producătoare au înregistrat o creştere a producţiei de bumbac organic. Motivele rezidă, de exemplu, în lipsa de cunoştinţe în ceea ce priveşte metodele de cultivare în sistem organic şi lipsa cooperării între comunităţi.

Pentru a atrage atenţia opiniei publice asupra acestei problematici, C&A a decis publicarea broşurii informative “Let’s take Bio Cotton to everyone every day.” Aceasta cuprinde o informare detaliată asupra valorii adăugate şi a provocărilor actuale cu care se confruntă producţia de bumbac organic, subliniind totodată oportunităţile pentru toţi cei implicaţi în lanţul global de furnizare. C&A consideră concernele din industria confecţiilor ca având o responsabilitate foarte importantă în acest context.

“Brandurile joacă un rol cheie în dezvoltarea bumbacului organic ca sursă sustenabilă. Unele branduri au luat deja iniţiativa, însă criza din domeniul furnizării arată că mai sunt multe de făcut. Cheia o reprezintă colaborarea – activităţile desfăşurate în parteneriat cu experţii, comunităţile şi guvernele locale pot contribui în mod esenţial la atingerea potenţialului maxim al bumbacului organic,” declară Rolfes. “Însă companiile pot face diferenţa nu doar în ţările producătoare, ci şi pe pieţele de distribuţie prin conştientizarea cumpărătorilor în legătură cu bumbacul organic. Din punctul nostru de vedere, conştientizarea, acoperirea cererii şi obţinerea de profit sunt obiective realizabile”, mai spune Rolfes.

C&A este în prezent principalul cumpărător de bumbac organic  iar în exerciţiul financiar 2013 a vândut peste 100 de milioane de articole fabricate din bumbac organic – o altă creştere semnificativă în comparaţie cu anul trecut. În colecţiile noastre din bumbac, 38% din articole sunt confecţionate din bumbac organic. 75% din bumbacul organic procesat, cultivat fără pesticide şi îngrăşăminte artificiale provine din ferme sponsorizate de Fundaţia C&A – cca. 60.000 de fermieri din India beneficiind de aceste proiecte. Programele sociale şi de mediu sunt concentrate pe comunităţile locale din regiunile producătoare cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale cultivatorilor de bumbac care lucrează aici. Ca exemple de proiecte putem enumera tehnologia de irigaţie cu picătura şi furnizarea de seminţe organice, împreună cu instrucţiunile pentru fermieri şi alţi parteneri importanţi în lanţul de furnizare a bumbacului organic.

“CottonConnect” este o companie independentă înfiinţată de C&A în parteneriat cu Textile Exchange şi Shell Foundation, care aderă, de asemenea, la aceste principii. Obiectivele “CottonConnect” sunt de a structura într-o manieră sustenabilă lanţul global de furnizare a bumbacului prin colaborarea cu 22 de companii distribuitoare de textile şi branduri de modă. Profiturile obţinute astfel sunt reinvestite în totalitate.

C&A şi-a stabilit ca obiectiv pe termen lung ca, până în anul 2020, întreaga colecţie de articole din bumbac să fie fabricată din producţia sustenabilă de bumbac organic. În acelaşi timp, Fundaţia C&A susţine un număr de iniţiative în scopul creşterii producţiei de bumbac organic şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale fermierilor. Fundaţia, în parteneriat cu CottonConnect, a desfăşurat de curând prima masă rotundă pe tema bumbacului organic din India, sub forma unui “Apel la acţiune” adresat acţionarilor în vederea găsirii unor soluţii de contracarare a scăderii producţiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel