Accidentul dintre stațiunile 2 Mai și Vama Veche s-a produs într-o zonă în care nu exista trotuar.
Duminică seara, Darius, unul dintre supraviețuitori, a povestit la România TV cum s-a produs nenorocirea în care doi tineri au murit pe loc și alți trei au fost răniți în teribilul accident rutier.
„Eram un grup de opt persoane, eu și încă șapte. Ne-am strâns pentru a serba ziua unui prieten care astăzi (n.r. - duminică) a făcut 21 de ani. Noi veneam dinspre Vama Veche spre 2 Mai, unde aveam cazarea. Pe drum, circa 90%, circa 35 de minute pe jos am avut o porțiune pietonală, pe partea pe care a avut loc și accidentul. Mai aveam o porțiune de drum național care nu era prevăzută cu trotuar. Partea carosabilă avea o bandă pe stânga, una pe dreapta. Iar pe banda din dreapta, de unde venea și șoferul care i-a ucis pe Roberta și pe Sebastian, era un marcaj continuu pe care în mod normal un conducător auto nu poate să îi atingă sau să treacă de el.
Apoi acestă persoană a intrat în noi. Noi eram mai răsfirați ca grup. Erau trei băieți în față, care nu au pățit nimic, noi eram cinci în spate, tot așa mai răsfirați, dar pe o porțiune foarte mică. Pe noi ne-a lovit cu o viteză foarte mare”, a povestit Darius la România TV.
Lăsând la o parte principalul subiect - adică faptul că Vlad, tânărul șofer, a fost pozitiv pentru cocaină, amfetamină și metamfetamină - mai putem vorbi și de alți responsabili.
Dacă am fi avut trotuar, poate lucrurile ar fi stat altfel astăzi. Autoritățile nu au fost în stare să facă un trotuar, adică lipsește fix acolo unde s-a întâmplat accidentul. Poate dacă infrastructura ar fi fost realizată corect, cu trotuar continuu între stațiuni, nu am fi vorbit de atâția morți.
De asemenea, în România, ca pieton, trebuie să fii extrem de atent pentru că degeaba ai drepturi. Uneori mori cu dreptatea în mână. În astfel de situații, pietonii nu trebuie să meargă în sensul de mers al mașinilor, adică nu trebuie să aibă traficul în spate, ci trebuie să meargă pe partea opusă, astfel încât să vadă direcția de deplasare a mașinilor. De asemenea, ar trebui să circule în șir indian, nu în grup, răsfirați pe șosea. Ideal ar fi să avem și veste reflectorizante când circulăm în aceste condiții, astfel încât să fim vizibili pentru șoferi.
Este adevărat că dacă șoferul este drogat, cum a fost cazul lui Vlad, nu te mai putea salva nimic. În România s-a dovedit că este mai bine să te ferești tu, ca pieton, decât să te bazezi pe conducătorul auto că te apără el. Este ca atunci când oamenii se aruncă pe trecerea de pietoni, pentru că este normal să aibă voie să treacă, doar că uneori... mor cu dreptul în mână.
De asemenea, jurnalistul Val Vâlcu a spus că nu avem șosea de coastă. Tânărul șofer teribilist, dacă exista șosea de coastă, nu ar fi mers pe drumul unde a produs tragedia. Iar dacă aveam trotuar peste tot între cele două stațiuni, victimele ar fi avut măcar o șansă să scape. Avem de-a face cu o infrastructură cu o dezvoltare haotică. În țările civilizare există șosea de coastă, autostradă și așa mai departe, iar pentru pietoni există un drum de promenadă între stațiuni. Ca autor al tragediei ne putem gândi și la autoritățile locale care, în 30 de ani, nu au putut să facă o „alee” pentru pietoni și șosea de coastă.
Până una alta, este bine să ne păzim noi, să facem tot ce ține de noi, atâta timp cât există șoferi drogați și autorități cărora nu le pasă de infrastructură, astfel încât să ne protejăm pe cât putem și să nu ne transformăm în popice pentru conducătorii auto teribiliști.
VEZI ȘI: Mircea Badea: Titi Aur a pornit o cruciadă fără sorți de izbândă, vorbind despre cât de mizerabil se conduce în România. Are perfectă dreptate. Dar când adăugăm și droguri, tema devine despre droguri - https://www.dcnews.ro/mircea-badea-titi-aur-a-pornit-o-cruciada-fara-sorti-de-izbanda-vorbind-despre-cat-de-mizerabil-se-conduce-in-romania-are-perfecta-dreptate-dar-cand-adaugam-si-droguri-tema-devine-despre-droguri_926963.html
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News