Attn. N Taubman, Advanced Auto Parts, Texas. Dear mister Taubman...dar mai bine să traduc această cablogramă în românește, că oricum Wikileaks îi va livra dlui ambasador textul original.
”Dragă dle Taubman, conform unor jurnaliști de la Agenția Națională de Presă, Agerpres, premierul Emil Boc, omul omului dumneavoastră la București, Traian Băsescu, este fidel intereselor americane, asigurând de tot sprijinul posibil compania de piese auto Honeywell (cf. știrii atașate, în anexă: ”Premierul l-a asigurat pe şeful companiei Honeywell de susţinerea investiţiilor străine în România”, Agerpres, marți, 22 martie, anul curent). Același premier a atacat, trei zile mai târziu, o investiție austriacă în România, punând un discuție un contract încheiat de statul român, sub mandatul unui adversar politic (cazul Arpechim, OMV). S-ar naște astfel ideea că investitorii străini, inclusiv cei pe care îi reprezentați dv., ar putea să fie circumspecți cu privire la un stat în care raportarea la investitori se schimbă odată cu ciclul politic. Pentru noi, americanii, acest risc nu poate fi evitat decât prin sprijinirea pentru al treilea mandat a președintelui Băsescu. Să nu uităm că alți lideri democratici susținuți de Statele Unite, cum ar fi de pildă Hosni Mubarak, au asigurat stabilitatea țării lor mai bine de șase mandate.
Revenind la premierul Emil Boc, altele sunt motivele noastre de îngrijorare. Atunci când ați sponsorizat cu atâta generozitate campania electorală a dlui Bush, cumpărându-vă poziția din care să puteți face lobby pentru firma Ford, erau alte condiții în Europa de Est. Astăzi, influența rusească își spune cuvântul: sprijiniți probabil de omul francezilor de la Citroen, Călin Popescu Tăriceanu, rușii pregătesc producția de autoutilitare, la ei în țară. Asta nu ar fi o problemă prea mare, odată ce a început și producția în România, dar din păcate, nici până azi nu s-a construit o autostradă sau o cale ferată care să permită exportul de mașini asamblate la Craiova, așa cum au promis autoritățile de la București când au semnat contractul de privatizare. De asemenea, nici nu sunt semne că premierul Boc încearcă să rezolve situația. Recent s-a lăudat cu construcția a 126 kilometri de autostradă, dar de fapt a fost vorba de 11 km, restul fiind centuri ale unor orașe. Din surse foarte sigure (sumarul știrilor Agerpres din perioada 20-27 martie) a reieșit următoarea statistică: 20 la sută din relatările care îl privesc pe dl Boc se referă la întronizarea prelatului Andreicuț; 10 la sută, întâlniri la Palatul Victoria, 20 la sută știri despre propria candidatură, 20 la sută autopromovare (Codul Muncii, Legea pensiilor); 30 la sută sunt atacuri ale lui Boc la adresa USL. Rezultă că activitatea dlui Boc este orientată preponderent spre trecut (realizări proprii/ eșecuri advesari) și nu vizează nimic constructiv în viitor.
Sprijinirea unui premier tehnocrat devine deci o urgență pentru firmele care acționează în România, inclusiv cele americane, iar achiziționarea de avioane de transport a autoutilitarelor Ford, împreună cu avioanele second hand F 16, ar fi o soluție binevenită pentru industria pe care o reprezentați”.
Nu văd de ce această cablogramă ar fi mai puțin credibilă decât cele care circulă deja pe Internet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu