Unii mici producători au găsit o metodă inedită, dar extrem de nesănătoasă, pentru a-și înşela consumatorii, acuză patronatul din industria laptelui.
În această perioadă nu ar trebui să existe pe piaţă lactate proaspete de oaie şi capră, însă unii mici producători şi unele centre de colectare pun căcăreze de oaie în lapte pentru a-i da mirosul specific şi a înşela consumatorii, susţine, vineri, Dorin Cojocaru, preşedintele Patronatului Laptelui din România, într-o conferinţă de profil.
"Trebuie să precizez, pentru consumatori, ca să nu fie înşelaţi, că oile şi caprele au lactaţie abia în primăvară. Astfel că nu ar trebui să existe pe piaţă lapte şi brânză proaspătă de oaie şi capră", a spus Cojocaru.
Cu toate acestea, pieţele sunt pline de telemea proaspătă de oaie şi capră, care, deşi poate avea mirosul specific, nu are cum să fie produsă din lapte de la aceste animale, a avertizat el.
"Consumatorii să aibă grijă la miros, pentru că mirosul de lapte de oaie şi capră este unul fin, aparte, nu de bălegar sau de grajd. Am văzut în practica mea că sunt unii mici producători sau centre de colectare a laptelui care aruncă căcăreze de oaie în lapte ca să-i dea miros de oaie", a susţinut reprezentantul patronatului.
VIDEO Dorin Cojocaru, despre problemele din industria laptelui - min. 47.32
El a adăugat că, în hipermarketuri şi în comerţul civilizat, această practică nu este posibilă, pentru că toată marfa este controlată de producători, comercianţi, ANPC şi direcţiile sanitar-veterinare, astfel încât să nu fie pusă în pericol sănătatea consumatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu