Cadoul cumpărat online pentru un copil a explodat. ANPC, sfaturi importante

După incidentul petrecut la Iaşi, în urma căruia un copil a primit cadou un hoverboard care, după prima utilizare, a început să scoată fum, iar apoi a explodat, ANPC a transmis câteva recomandări.

Pentru produsele achiziţionate online citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

Sfaturi pentru cumpărăturile online

Este important ca pentru cumpărăturile online să:

• Verificaţi stocul existent;

• Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA);

• Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare.

Obligații comerciant

Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii, după cum urmează:

- datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc);

- caracteristicile esenţiale ale produsului;

- preţul cu toate taxele incluse;

- cheltuielile de livrare, dacă este cazul;

- modalităţile de plată şi de livrare;

- perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;

- durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;

- existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Drepturi consumator

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plată de comisioane în urma rambursării.

Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel