Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, 88,4% dintre persoanele din mediul urban vor să ofere cadouri pentru cei dragi de Sfântul Nicolae.
Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Sfântul Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88,0% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri.
Cele mai întâlnite cadouri rămân și anul acesta dulciurile (72,1%) și jucăriile (49,2%). Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe etc.) și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe (electrice / electronice / electrocasnice, smartphone / tabletă, excursii / călătorii etc.)
Bugetul pe care respondenții din mediul urban intenționează să îl aloce achiziționării cadourilor pentru ziua de Moș Nicolae va fi, în medie, de 318 lei, în ușoară creștere față de cel de anul trecut (305 lei).
De altfel, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (43,8%).
Mai mult de atât, și în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 321 lei.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News