Într-un tren blocat din apropierea Buzăului se află și prof. univ. dr. Marian Petcu. El ne-a vorbit despre condițiile inumane din acest mijloc de transport. Fără explicații, situația devine tot mai tensionată, iar disconfortul este greu de suportat pentru toți pasagerii.
În cursul zilei de marți, mai multe trenuri ale CFR au rămas blocate pe anumite zone din sud-estul și nordul țării. Contactat de DC News, Marian Petcu, profesor universitar, ne-a dat declarații chiar din unul dintre trenurile rămase în câmp.
"Sunt blocat undeva pe la Buzău. Trebuia să ajung în jurul orei 21.00, dar acum acest lucru este imposibil dat fiind faptul că este ora 20.00 și mai sunt peste 120 de kilometri. Nu vorbește nimeni cu noi.
Sunt peste 40 de grade în tren, nu avem aer. Am cerut explicații, însă nimeni nu a venit să vorbească cu noi. De apă nici nu vă mai spun, acest CFR nu oferă cuvinte, darămite apă.", a spus Marian Petcu.
Întrebat dacă a primit informații de la personalul din tren privind situația aceasta, profesorul ne-a zis:
"Nu, absolut, singurul răspuns din partea controlorului a fost "Nu e vina noastră!", răspicat. Nu este în regulă ce se întâmplă, acești oameni nu ar mai trebui să vândă bilete. Biletul este ca un contract, acesta trebuie respectat. Cum eu, ca și călător, respect regulamentul lor și, mai mult decât atât, plătesc pentru anumite servicii, vreau ca serviciile să reflecte ceea ce scrie pe bilet.
CFR își bate joc de călători. Sunt oameni bătrâni în tren, copii, persoane vulnerabile. Este imposibil ceea ce se întâmplă.", a declarat prof. univ. dr. Marian Petcu pentru DC News.
Se pare că CFR acordă despăgubiri, însă doar dacă trenul are peste 60 de minute întârziere.
Informaţii generale privind despăgubirile în cazul întârzierii trenului - servicii internaţionale de transport: dacă trenul soseşte la destinaţie cu întârziere din cauza transportatorului, aveţi dreptul la despăgubire pentru întârziere. Despăgubirea este echivalentă cu: 25% din preţul de transport pentru trenul întârziat, dacă întârzierea este între 60 şi 119 minute, 50% din preţul de transport pentru trenul întârziat dacă întârzierea este de 120 de minute sau mai mult.
Nu aveţi dreptul la despăgubire în cazul în care sunteţi informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea legitimaţiei de transport sau în cazul în care întârzierea care se datorează continuării călătoriei la bordul unui alt tren sau redirecţionării nu depăşeşte 60 de minute. Nicio despăgubire nu va fi plătită dacă valoarea acesteia va fi mai puţin de echivalentul a 4 Euro.
Responsabil pentru plata despăgubirii este transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie. În principiu, cererea de despăgubire pentru întârziere trebuie trimisă la transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie însă aceasta poate fi depusă la unul din transportatorii participanţi la transport care o va înainta transportatorului responsabil pentru soluţionare. Numele şi adresele transportatorilor pot fi identificate la adresa https://www.cit-rail.org.
În eventualitatea solicitării unor informaţii suplimentare se recomandă ca pe cererea de despăgubire să se menţioneze o adresă de email unde să puteţi fi contactaţi. Termenul maxim pentru înregistrarea cererii de despăgubire pentru întârziere la unul din transportatorii participanţi la contractul de transport este de maxim 2 luni de la terminarea călătoriei sau de la ultima zi de valabilitate a biletului. Un răspuns la cererea de despăgubire va fi transmis de transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie într-un termen de 1 lună până la cel mult 3 luni (în cazul în care sunt necesare alte documente justificative pentru soluţionare).
Cererea de despăgubire pentru întârziere – formular dedicat, poate fi solicitată în staţiile şi agenţiile de voiaj în care se vând bilete de călătorie pentru traficul internaţional sau se pot descărca de pe site-ul CFR Călători. Condiţie obligatorie pentru acordarea despăgubirii: cererea de despăgubire pentru întârzierea trenului va avea menţionată durata întârzierii trenului, validată de personalul căii ferate din staţia unde s- a înregistrat întârzierea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News