Google a făcut un studiu din care au rezultat calitățile pe care trebuie să le aibă un șef bun. Există zece caracteristici fundamentale.
1. Să fie un bun coach
Un șef bun trebuie să acționeze ca un bun antrenor. Alături de echipa sa, trebuie să rezolve problemele care apar și să ia decizii împreună cu ei. Un șef nu trebuie să acționeze în mod individual.
2. Fiecare om din echipă are sarcina sa
Un șef bun știe ce poate să facă fiecare om din echipa sa. Acesta are încredere în echipa sa și știe ce sarcini sau responsabilități trebuie să ofere fiecăruia.
3. Creează un mediu incluziv
Un șef trebuie să creeze un mediu incluziv. Este foarte important ca șeful să poată crea un mediu sigur în care angajații să se simtă confortabil, pentru a-și putea dezvolta creativitatea. Astfel, compania va merge bine.
4. Productivitatea
O altă calitate este ca șeful să știe să distribuie sarcinile în echipă astfel încât totul să funcționeze ca o mașinărie perfectă. Astfel nu veți ezita să aveți o implicare maximă.
5. Comunicați bine și ascultați și doleanțele angajaților
Mesajul șefului trebuie să fie țintit pentru a ajunge în rândul angajaților. De asemenea, este foarte important să asculte sugestiile și opiniile angajaților. Cei care combină ambele aspecte au mult de câștigat pentru ca echipa să lucreze eficient.
6. Asistență pentru dezvoltarea angajaților
Un șef bun are grijă și de succesul profesional al angajaților săi și monitorizează dezvoltarea sa. În acest sens, conversațiile periodice despre performanța lor sunt foarte importante.
7. Strategie clară
O persoană responsabilă trebuie să cunoască punctul inițial în care se află compania, care sunt obiectivele și care va fi calea de realizare a acesteia.
8. Cunoștințe tehnice
Un șef bun are cunoștințe tehnice. Dincolo de munca sa de organizare, trebuie să aibă, de asemenea, o serie de cunoștințe tehnice care sunt utile și necesare pentru poziția respectivă. Astfel poate oferi soluții ori de câte ori este necesar.
9. Un bun partener
Trebuie să fie și un bun partener. Este necesar să fie implicat direct în comunicarea dintre angajați pentru a obține rezultatele așteptate în companie.
10. Un șef bun ia decizii cumpătate
Indiferent cât de bine funcționează o echipă, vor apărea întotdeauna dificultăți și trebuie să existe o figură care să pună ordine și să aleagă calea bună de urmat. Un șef bun, atunci când ia decizii, se gândește de mai multe ori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu