Gabriel Avramescu, deputat PNL, a găsit o problemă privind o iniţiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.
Senatul a adoptat, miercuri, o iniţiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului. Gabriel Avramescu, deputat PNL, a spus că există o problemă majoră cu acest proiect.
„Ai o mică frizerie, spălătorie sau curățătorie în orașul tău natal? Sau poate câteva taxiuri în agitația din București? Indiferent de mărimea afacerii tale, de acum ai mare grijă la reclamațiile sau solicitările de informații telefonice! Dacă nu vei răspunde în maximum 5 minute, riști amenzi între 50.000 de lei și 100.000 de lei!
Așa sună proiectul legislativ, inițiat de parlamentari USR, care săptămâna aceasta a trecut de votul senatorilor! Sunt onorat că, la scurt timp după ce am început promovarea dorinței mele de a dezvolta un proiect complex privind reducerea timpilor de așteptare atunci când suni la call-center, aceeași idee s-a regăsit într-un proiect de lege depus de colegii USR, însă, vreau să precizez că acesta nu are nicio legătura cu proiectul la care lucrez acum și pentru care urmează o amplă dezbatere începând cu data de 16 mai 2023.
Vreau însă să subliniez eroarea în care se află inițiatorii acestui proiect, care, prin lipsa de precizări clare privind noțiunea de “prestatori”, riscă să lovească în mediul de afaceri din țara noastră!
Mai mult, atrag atenția că modificările și completările redactate la OUG 49/2009 NU pot fi implementate așa cum au fost expuse în spațiul public. Dacă ai mei colegi parlamentari nu s-ar fi grăbit atât de tare să depună acest proiect și ar fi citit cu atenție ordonanța, ar fi văzut că articolul 4 precizează clar:
“(2) Nu intră în domeniul de aplicare al prezentei ordonanţe de urgenţă:
a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurări şi reasigurări (...)
b) serviciile şi reţelele de comunicaţii electronice, precum şi resursele şi serviciile asociate
c) serviciile în domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare;
(...)
e) serviciile medicale, indiferent dacă sunt asigurate sau nu în cadrul unor unităţi sanitare şi indiferent de modul în care sunt organizate şi finanţate ori dacă sunt de natură publică sau privată;
h) activităţile asociate exercitării autorităţii publice; (...)
Astfel de scăpări nu ar trebui să existe în Parlamentul României! Inițierea unei propuneri legislative înseamnă dezbatere, înseamnă dialog cu specialiștii din domeniile implicate și înseamnă respect pentru cetățeni! Iar asta lipsește cu desăvârșire în acest caz”, a transmis Gabriel Avramescu, deputat PNL.
Senatul a adoptat, miercuri, o iniţiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.
Senatorul USR Robert Zob consideră că oamenii sunt îndreptăţiţi să primească informaţiile de care au nevoie rapid, mai ales că cei mai mulţi sună în momente de criză.
VEZI ȘI: USR, greșeală gramaticală în timp ce cere desființarea Academiei Oamenilor de Știință - https://www.dcnews.ro/usr-greseala-gramaticala-in-timp-ce-cere-desfiintarea-academiei-oamenilor-de-stiinta_914830.html
Robert Zob: „Oamenii sună la call-center atunci când s-a întâmplat ceva, când sistemul nu mai funcţionează. Imaginaţi-vă că o persoană căreia i s-a furat ori i s-a clonat cardul bancar sună la bancă şi, în ciuda stresului provocat de incident, trebuie să navigheze zeci de întrebări-filtru şi să aştepte uneori mai bine de jumătate de oră. La fel şi în cazul operatorilor de cablu, internet şi telefonie, când întreruperea funcţionării aparaturii îi lasă pe oameni fără nicio posibilitate de a comunica. Digitalizarea trebuie folosită pentru accelerarea timpului de răspuns şi pentru a oferi rapid informaţii relevante pentru client".
Iniţiativa legislativă a senatorilor USR Robert Zob, Sergiu Vlad şi Dan Ivan prevede amenzi pentru cei care nu se conformează: de la 50.000 la 100.000 de lei.
În prezent, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 prevede că „(...) prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poştală, numărul de fax sau adresa de e-mail şi numărul de telefon la care toţi beneficiarii, inclusiv cei care au reşedinţa sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamaţie sau o solicitare de informaţii în legătură cu serviciul prestat", fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.
În favoarea iniţiativei au votat 72 senatori, niciunul împotrivă şi trei s-au abţinut. Senatul este prima cameră sesizată, iniţiativa merge, mai departe, la Camera Deputaţilor, care este for decizional.
VEZI ȘI: VIDEO: Ce ar spune Joe Biden despre români dacă ar putea vorbi liber. Deepfake viral cu președintele american - https://www.dcnews.ro/video-ce-ar-spune-joe-biden-despre-romani-daca-ar-putea-vorbi-liber-deepfake-viral-cu-presedintele-american_914838.html
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu