Comisia Federală pentru Comerţ din Statele Unite ale Americii (FTC) a deschis o investigaţie privind Facebook, care ar putea aduce reţelei de socializare o amendă uriaşă, ca urmare a suspiciunilor că ar fi facilitat utilizarea datelor a 50 de milioane de utilizatori de către o companie implicată în campania electorală din 2016 a preşedintelui SUA, Donald Trump, relatează agenţia EFE.
Această investigaţie a fost declanşată după ce, la finele săptămânii trecute, au apărut dezvăluiri conform cărora compania de consultanţă Cambridge Analytica ar fi avut acces, în 2014, la datele companiei conduse de Mark Zuckerberg, ceea ce ar reprezenta o clară violare a condiţiilor de confidenţialitate ale reţelei de socializare.
În urma acuzaţiilor, gigantul tehnologic s-a declarat "scandalizat" şi a argumentat că ceea ce s-a întâmplat a fost cauzat de faptul că a fost înşelat de firma britanică.
"Suntem scandalizaţi, pentru că am fost înşelaţi. Ne-am angajat să consolidăm puternic politicile noastre pentru protejarea datelor utlizatorilor şi vom face paşii necesari în acest sens", au afirmat reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă.
Ulterior, vicepreşedintele companiei, Paul Grewal, a afirmat, printr-un comunicat, că "inima" companiei este protejarea informaţiilor utilizatorilor şi cere acelaşi angajament utilizatorilor care folosesc aplicaţiile Facebook.
Reacția Cambridge Analytica
"Răspunsurile detaliate ale companiei la întrebările jurnaliștilor de la cele patru instituții media, înainte de publicare au fost în general ignorate după cum s-a văzut în ulterior publicării articolului. Sursa lor este un fost antreprenor pentru Cambridge Analytica - nu un fondator așa cum a fost susținut - care a plecat în 2014 și se prezintă în mod eronat pe el însuși și compania prin comentariile sale.
În 2014 am primit date Facebook și derivate ale datelor Facebook de la o altă companie, GSR, pe care am angajat-o cu bună-credință pentru a furniza din punct de vedere legal date pentru cercetare. După ce a devenit cunoscut faptul că GSR și-a încălcat contractul cu Cambridge Analytica pentru că nu a respectat regulamentul privind protecția datelor, Cambridge Analytica a eliminat toate datele și derivatele Facebook, în colaborare cu Facebook.
Aceste date Facebook nu au fost folosite de Cambridge Analytica ca parte a serviciilor pe care le-a furnizat campaniei prezidențiale Donald Trump; nu a fost făcută nici pentru publicul respectiv. Compania a făcut acest lucru clar încă din 2016," se arată într-un comunicat de presă al Cambridge Analytica.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu