Profesorii au propus înființarea de camere de detenție în școli și reintroducerea exmatriculării elevilor. Propunerile au fost prezentate ministrul Educației și vin după ce un adolescent de 16 ani din Capitală și-a rănit cu un cuțit profesoara de japoneză.
Camere de detenție pentru elevii indisciplinați, este una dintre măsurile propuse după valurile de incidente în școli. Părinții s-au împărțit în două tabere, în timp ce unii critică măsurile dure, alții spun că revenirea la pedepse și măsuri mai stricte poate fi o soluție.
Camera de detenție este una dintre propunerile sindicaliștilor din Educație pentru combaterea violenței în școli. Astfel, în loc să fie exmatriculat, elevul ar putea fi suspendat între 3 și 5 zile sau ar putea sta într-o clasă, după ore, sub supravegherea unui cadru didactic, pentru a reflecta asupra faptelor comise. Pentru abateri deosebit de grave, sindicaliștii propun mutarea elevilor în centre de reeducare.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus că ar fi de acord cu înființarea unor "camere de liniștire" pentru elevii agresori deoarece le-ar da acestora posibilitatea să reflecteze asupra faptelor pe care le-au comis.
Ligia Deca nu a fost întru totul de acord cu acele camere de detenție, ci mai degrabă a fost de acord cu ideea de "camere de liniștire".
"Propunem camere resursă care pot fi utilizate deja pentru acel proces de reflecție și liniștire al elevilor, dar și în cazul în care sunt alte tipuri de persoane din școală care generează astfel de incidente.
Propunem, de asemenea, extindere a atribuțiilor centrelor județene de resurse și asistență educațională, incluzând dezvoltarea, coordonarea, monitorizarea și evaluarea de intervenții în situații de violență școlară, plus medierea conflictelor și consiliere. La sugestia federațiilor sindicale, introducem amenzi pentru părinții sau tutorii care refuză să semneze contractul educațional", a declarat Ligia Deca, potrivit Antena 3.
Într-o intervenție la România Tv, președintele Federației Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, a declarat: ”Detenția nu are ce să caute la nivel de sistem educațional. Probabil că dacă se va implementa va avea altă denumire. Cert este că trebuie să găsim niște soluții proactive, astfel încât să nu mai avem o astfel de cazuistică la nivelul unităților de învățământ. Este adevărat că trebuie să ne uităm la partea de informare și de prevenție. Este primul lucru pe care trebuie să îl facem. Ultimul lucru este să condamnăm copiii ... că vom vorbi de niște clase unde un elev poate să rămână după ore, unde să fie consiliat de niște profesioniști și să primească sprijin astfel încât el să poată se se reabiliteze... Noi trebuie să gândim în cheia reabilitării și nu în cheia persecutării unui copil”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News