În ultimele două săptămâni, prin rețele sociale și prin afișe răspândite în Capitală este intens promovată campania #suntuntaran. Smiley este cel mai cunoscut artist aflat printre susținătorii acestui ”demers de susținere a valorilor autentice românești”, iar Cristian China Birta cel mai în vogă blogger. La campanie mai participă Virgil Ianțu, regizorul Tudor Giurgiu, oameni de afaceri, internauți.
Campania lansată de revista Biz și DDB România pleacă de la o idee generoasă. ”Vrem ca romanii sa redescopere ce inseamna, de fapt, sa fii taran si sa ne aducem aminte de intelesul primar al cuvantului si valorile cu care e asociat: cinste, respect, bunatate, simplitate, modestie. “Sunt un taran” este o campanie de reabilitare si de constientizare a valorilor primordiale cu care este asociat taranul roman, fata de sensul peiorativ ce i se da astazi, cand este folosit cu precadere ca o insulta”, anunță revista Biz.
În această campanie este vorba despre PR de corporație, fără nicio notă peiorativă, sau de patriotism?
De remarcat că unii dintre cei care susțin campania au nume de scenă sau de firmă cu rezonanță internațională (Smiley, City Grill, La Cantine de Nicolai). Piața impune astfel de branduri, iar implicarea într-o campanie de susținere a valorilor autentice românești poate echilibra balanța.
Fără discuție, campania are un efect pozitiv. Dar rezultatul cel mai important în acest demers de susținere a valorilor românești ar fi ca revista Biz însăși să înceapă să scrie cu diacritice. Dacă, în deceniul trecut, scrierea ”corporate” avea o justificare economică, acum Google indexează și diacriticele, softurile costă la fel, iar cinci taste în plus nu pot încărca nota de plată a editorului prea tare.
Fără diacritice, cum spune o glumă care circulă pe net, ”un țăran care mănâncă o sarma” ar putea fi, la fel de bine, ”un țăran roman care mănâncă o sârmă”. Ceea ce nu-și doresc nici românii, nici romanii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News