Canalul Bâstroe. Ambasada Ucrainei spune că a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos, aflată în subordinea ministrului Grindeanu

Inquam Photos / George Călin
Inquam Photos / George Călin

Ambasada Ucrainei în România a făcut câteva precizări privind scandalul legat de adâncirea Canalului Bâstroe.

„Pe fondul informațiilor vehiculate în mass-media din România cu privire la executarea de către partea ucraineană a lucrărilor de dragare operaționale pe Dunăre, considerăm necesar de a face următoarele precizări:

Toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfășurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operațională curentă și vizează exclusiv întreținerea căii navigabile, adică asigurarea siguranței navigației prin menținerea caracteristicilor tehnice actuale, precum și eliminarea consecințelor de colmatare naturală.

Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani în zonele specificate și convenite, în conformitate cu normele legislației ucrainene, acordurile și convențiile internaționale. În august 2022, partea ucraineană a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate.

În cazul în care partea ucraineană va planifica implementarea proiectelor majore diferite de cele operaționale curente, partea română va fi informată în prealabil și va avea loc convenirea acestora în conformitate cu legislația în vigoare, acordurile și convențiile internaționale.

În condițiile războiului brutal în desfășurare a rusiei împotriva Ucrainei exprimăm recunoștința României pentru solidaritatea fermă cu poporul ucrainean si îndemnăm la avansarea responsabilă de informații publice pentru a nu prejudicia relațiilor bilaterale și pentru a nu alimenta propaganda rusă”, a transmis Ambasada Ucrainei în România.

Când vorbim de mediu nu există „frontieră de stat”

Practic, Ambasada Ucrainei în România spune că a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate, instituție care se află în subordinea Ministerului Transporturilor condus de Sorin Grindeanu, aceste lucrări desfășurându-se „în acord  cu normele legislației ucrainene, acordurile și convențiile internaționale”.

În text se face referire și la „frontiera de stat”, dar atunci când vorbim de problemele de mediu, nu există „frontiera de stat”. Dacă acel canal strică echilibrul hidrologic și afecteaază în vreun fel Delta Dunării, nu contează că ești în teritoriul tău. Când vorbim de chestiuni care afectează mediul, nu se discută în acești termeni de „frontieră de stat”, mai ales când vorbim de un proiect cu impact transfrontalier cum este în cazul de față. Trebuie acordul țărilor afectate. În cazul de față, Ambasada Ucrainei în România spune că a informat instituția care se află în subordinea lui Sorin Grindeanu. Ministerul Transporturilor a ridicat problema, iar faptul că a ridicat problema poate însemna că lucrările nu se încadrează în acordurile internaționale.

VEZI ȘI: Aurescu a discutat cu Kuleba la Munchen

„În marja Conferinței de Securitate de la Munchen, am discutat cu colegul meu, Dmitro Kuleba, și am solicitat clarificarea cât mai curând a poziției Ucrainei privind dragarea canalului Bîstroe, complementar demersurilor deja întreprinse de MAE român pe lângă partea ucraineană”, a scris ministrul de externe, Bogdan Aurescu, sâmbătă, într-o postare pe rețeaua socială Twitter.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel