Compania japoneză care deține uriașa navă de marfă care a blocat Canalul Suez din Egipt de marți a transmis scuze pentru generarea crizei în comerțul mondial.
Conform BBC, Shoei Kisen Kaisha a cerut iertare pentru situație, însă urnirea din loc a navei „Ever Given” a fost „extrem de dificilă”, chiar dacă lucrează „din greu să rezolve situația”.
Vasul de 400 metri lungime și 59 metri lățime a rămas blocat de-a lungul canalului după ce a fost scos de pe traiectorie de vântul puternic. Cel puțin 150 de nave de marfă așteaptă rezolvarea situației. În jur de 12% din întregul comerț global trece prin canalul de 193 km lungime care conectează Marea Mediteraneeană și Marea Roșie, reprezentând cel mai scurt traseu marin între Europa și Asia.
O flotă de opt remorchere au reluat încercările de a remedia situația, joi, la maree, după ce au luat o pauză miercuri noaptea. Principalul expert al companiei care oferă serviciile de recuperare a spus că operațiunea ar putea dura câteva săptămâni, iar containere ar trebui să fie date jos din navă pentru a o ușura.
„Nu putem excludem că va dura câteva săptămâni, depinzând de circumstanțe”, a spus CEO-ul Boskalis, Peter Berdowski. „Este ca o balenă uriașă eșuată. Este o greutate uriașă pe nisip. Ar trebui să lucrăm prin eliminare greutății, combustibilului și apei de la bord, în tandem cu remorchere și dragaj”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu