Cancerul de sân, o nouă moleculă previne formarea metastazelor

Fotografie de la Anna Tarazevich: Pexels

O nouă speranță pentru femeile cu cancer de sân vine de la cercetătorii de la Universitatea Bar Ilan, din Tel Aviv, care au dezvoltat o moleculă capabilă să prevină formarea metastazelor.

Cancerul de sân este cea mai frecventă formă de cancer la populația feminină. Atunci când cancerul de sân este diagnosticat la timp, când tratamentul chirurgical este mai conservator și terapia adoptată este mai eficientă, șansele de supraviețuire cresc.

Experimentul tratamentului cu noua moleculă efectuat deocamdată doar pe șoareci, a arătat o reducere a riscului cu 90%. ”Progresul nostru - a spus prof. Jordan Chill, coautor al studiului-  este foarte interesant, deoarece astăzi nu există medicamente în producție care să prevină metastazele, dar mai ales să servească la stoparea răspândirii cancerului”, potrivit unui articol publicat de Today.

Molecula este eficientă în proporție de peste 90%

Deocamdată, molecula a fost testată pe șoareci, demonstrând o eficacitate de peste 90%. În special, după cum au raportat rezultatele studiului, ingredientul activ a blocat formarea metastazelor la plămâni (unul dintre cele mai frecvente locuri din organism în care cancerul de sân formează metastaze), reducând riscul de a dezvolta tumori secundare cu 90% comparativ cu grupul de control.

Deși studiul s-a concentrat pe cancerul de sân, echipa consideră că peptida poate fi eficientă în toate tumorile solide, adică alte tipuri de cancer decât cele ale sângelui, măduvei osoase sau ganglionilor limfatici.

”Descoperirile noastre pun în lumină interacțiunile moleculare specifice dintre două proteine ​​și pot duce la dezvoltarea de noi strategii pentru a preveni răspândirea cancerelor de sân cu risc crescut de metastază și a cancerelor avansate care s-au răspândit deja în alte părți ale corpului”, au spus autorii.

Când va deveni un medicament

După aceste succese inițiale, oamenii de știință israelieni urmăresc acum să transforme molecula într-un medicament adevărat, o terapie sigură pentru oameni și capabilă să ajungă acolo unde este nevoie în dozele potrivite. Ar fi primul medicament din lume care previne cancerele secundare.

”Majoritatea medicamentelor disponibile astăzi – a spus Chill – se concentrează pe reducerea tumorilor odată ce acestea se dezvoltă. Prin urmare, abordarea noastră preventivă ar putea salva mulți pacienți. Am creat vârful rachetei, acum trebuie să dezvoltăm întreaga rachetă”, a conchis el.

YesMy - smt4.5.3