Când va fi gata Autostrada de Centură a Bucureștiului. Cele "două zone critice" de pe Centura Capitalei

Inquam Photos / George Călin
Inquam Photos / George Călin

Alexandru Lancuzov, jurnalist Radio România Actualităţi, a vorbit despre situația Autostrăzii de Centură a Bucureștiului, dar și despre starea actualei centuri.

"Din cei 72 de km cât are Centura Bucureștiului, doar 20 sunt modernizaţi şi recepţionaţi - segmentul din Nord - pentru că alţi zece km, chiar dacă sunt lărgiţi la patru benzi - vorbim despre zona de nord-vest, între A1 şi DN 7 - lucrarea nu este terminată, nu este recepţionată, este într-un litigiu cu fostul constructor care nu a reușit să termine lucrările. Contractul a fost reziliat la un procent destul de avansat. Până nu se tranşează acest segment definitiv în instanţă, nu pot fi reluate lucrările.

Cele "două zone critice" de pe Centura Capitalei

Şi sunt alte două zone critice pe actuala centură a Capitalei. În primul rând, ruşinea naţională - segmentul de 10 km dintre DN 2 Afumaţi şi Autostrada Soarelui, un segment pe care Compania de Drumuri încearcă de peste 10 ani să îl modernizeze.

Ultimul contract, cel reziliat în decembrie 2022 cu un antreprenor din Italia, a rămas, după doi ani, cu lucrări la 20% - este vorba despre acel segment care include pasajul de la intersecţia de la Cernica, intersecţia centurii cu un drum judeţean, şi pe care CNAIR nu reuşeşte să îl relanseze în licitaţie la mai bine de un an de la rezilierea contractului. Acum, astăzi, cred că a fost repornit sistemul de achiziţii publice - nu a fost încă publicată licitaţia pentru reluarea lucrărilor pentru zona Cernica.

"Un proiect foarte complicat care se va face sub trafic"

Al doilea tronson critic este cel dintre Autostrada 1 şi intersecția de la Jilava - vorbim de 15 km de centură. Un constructor din Italia ar trebui să înceapă lucrările în această primăvară. Este un contract foarte dificil - vorbim de 15 km de lărgit sub trafic, la patru benzi şi trei intersecții la Măgurele, la Jilava, la Bragadiru, cu reamenajarea intersecţiei pe trei niveluri. Un proiect foarte complicat care se va face sub trafic, cu speranţa ca, la sfârșitul anului, constructorul din Grecia al Lotului 3 al Autostrăzii de Centură București-Sud să termine lucrările astfel încât să avem legătura completă pe autostradă, între A1 şi A2. Fără acest lot, centura va rămâne blocată în continuare.

Încă o mențiune pentru segmentul de la Cernica - pe Centura București-Nord - este foarte important pentru că nici pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București-Nord nu se lucrează. Cu atât mai mult contractul pentru segmentul de la Cernica de pe centură trebuie să fie o prioritate la CNAIR şi, din păcate. am văzut că nu se întâmplă asta. În plus, Lotul 4 încă nu are autorizaţie completă, cu viaductul peste Lacul Cernica", a spus Alexandru Lancuzov, jurnalist Radio România Actualităţi, la B1 TV.

Când va fi gata Autostrada de Centură a Bucureștiului

"În 2026 va fi gata Autostrada de Centură, pe actualele termene - practic, toţi cei 102 km care să înconjoare Capitala, cu două loturi - Lotul 1 şi Lotul 3, unde încă nu au început lucrările. Sunt contractele semnate, dar cu mari întârzieri pe toate cele trei loturi de pe zona de Sud. Aici este prioritatea", a mai spus jurnalistul.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel