Născut ca o mișcare satirică, Partidul Berii se va prezenta acum la alegerile care vor avea loc pe 9 octombrie în Austria. Motto-ul lor este ”trăiește și lasă-i să trăiască (cu excepția băutorilor Radler)”.
Pe 9 octombrie, austriecii vor fi chemați la vot. Pe buletinul de vot, pe lângă vechile partide tradiționale, va fi o noutate: Bier Partei. Fondatorul său, Marco Pogo, născut Dominik Wlazny, vrea să fie noul președinte al națiunii, scrie Euronews.
Mișcarea, fondată de Pogo în 2015 ca ”proiect satiric”, are acum aproximativ 1000 de membri. În 2020, în urma alegerilor municipale, 11 membri de partid, inclusiv fondatorul însuși, au reușit să devină consilieri regionali la Viena, obținând 1,8% din voturi.
”Mișcarea birro-cratică”, așa cum se numesc ei înșiși, înseamnă a stabili o ”birocrație”, în care puterea vine de la bere.
Partidul recunoaște importanța libertății de opinie, de exemplu: alegerea liberă a varietății de bere blondă. Consumul acestei băuturi ar trebui făcut public, iar ”persoanele cu mai puțin talent la băutură” ar trebui să primească un sprijin special.
Mișcarea consideră că diversitatea și individualitatea în cultura berii îmbogățesc viața și, prin urmare, susține toleranța berii străine. Această toleranță nu se extinde la Radler, cărora partidul se opune oficial.
Danke Salzburg! ???????? #meipräsident
— Marco Pogo (@marcopogo666) September 28, 2022
Morgen Bregenz (12h) & Innsbruck (17h)! pic.twitter.com/jy9BbskExr
Printre propuneri: crearea unei fântâni de bere în centrul istoric al Vienei, eliminarea taxei pe băuturi în baruri și restaurante, furnizarea lunară a unui butoi de bere tuturor familiilor austriece (50 litri per adult și 20 litri pe copil).
Mișcarea ar dori, de asemenea, să stabilească teste de aptitudini obligatorii pentru politicieni, să implementeze ajutoare de stat pentru a salva scena culturală, pusă în genunchi de pandemie și să crească prezența la vot.
Comunicarea lor este neconvențională: trimit actualizări prin clipuri satirice online. Apelul lor se adresează oricui ”dorește să se schimbe”.
Liderul în vârstă de 35 de ani are o diplomă în medicină și a fost medic în exercițiu înainte de a-și începe cariera politică. Conform sondajelor, cu aproximativ șase milioane de oameni eligibili să voteze, Wlazny ar putea obține până la 5% la alegerile prezidențiale, în timp ce Van der Bellen ar obține aproximativ 60%.
Citește și:
Companii precum Berăria Huyghe din Flandra rămân fără sticle și conform declarațiilor acestea trebuie să se bazeze pe rezervele limitate care vin din Rusia pentru a satisface cererea.
Alain De Laet, CEO Brewery Huyghe: ”Este vorba despre sticlele de 33cl, sticle de tip APO. Este într-adevăr o mare problemă pentru noi, pentru că exportăm 87%. Deci sticlele alea nu se vor întoarce.”
Pedro Sacadura: ”În prezent, această fabrică de bere, cu 110 angajați, produce 250 de mii de hectolitri de bere pe an (1hL = 100L). Există însă temeri că cifra de afaceri ar putea scădea cu până la 20% dacă criza continuă pe tot parcursul verii”.
Potrivit Euronews, prețurile articolelor din sticlă au crescut vertiginos din cauza creșterii costurilor la energie, deoarece producătorii încearcă să mărească producția.
Trecerea la recipiente de aluminiu ar putea fi o soluție pentru mulți producători de bere, dar există și probleme globale cu aluminiul. Reprezentanții industriei berii spun că cele mai afectate de criză sunt companiile mici.
Simon Spillane, Director pentru Afaceri Publice, Brewers of Europe: ”Cu siguranță, situația îi va afecta pe unii producători de bere mai mult decât pe alții. Acest lucru depinde cu adevărat de ambalaje. Cred că vor exista efecte de undă asupra prețurilor de consum. De asemenea, vreau să spun că unele companii ar putea fi nevoite să oprească producția”.
Aceasta este încă o lovitură pentru sectorul berii deja în declin în Europa. Pe tot continentul, fabricile de bere creează peste 2 milioane de locuri de muncă de-a lungul întregului lanț de producție.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News