Capcane online care vă lasă fără bani, înainte de Crăciun: "Se deghizează în Moș Crăciun, în bancă, în servicii de curierat și chiar în autorități ale statului"

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Andrea Piacquadio)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Andrea Piacquadio)

Specialiştii în securitate cibernetică lansează un nou apel la vigilenţă din partea utilizatorilor de internet în preajma sărbătorilor.

"În perioada sărbătorilor, de obicei, atacatorii se deghizează în Moș Crăciun, în bancă, în servicii de curierat și chiar în autorități ale statului. Atenție la capcane, în special în perioada următoare, când mulți utilizatori acționează în grabă online, cu o atenție distributivă! Urmează să primim mesaje pe social media, prin sms sau e-mail, și de fiecare dată trebuie să ne asigurăm că sursa reală, expeditorul, este legitim, mai ales când există suspiciuni! Faceți această verificare pe un canal de comunicare alternativ.

Scopul acestor mesaje special concepute de infractori cibernetici este de a sensibiliza, panica sau stimula potențialele victime, în funcție de caz, să facă o acțiune ce se va dovedi a fi dăunătoare pentru ei, datele sau dispozitivele lor: să acceseze un link sau să-și ofere date sensibile, crezând că sunt obligați să facă acest lucru ori că vor obține anumite avantaje (vouchere, premii, reduceri, etc.) dacă fac aceste acțiuni.

Fiți vigilenți când activați în mediul online și, în cazul în care, din neatenție, ați căzut în capcana infractorilor cibernetici, echipa DNSC vă pune la dispoziție un set de recomandări pe care să le urmați. avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică - DNSC într-o postare pe Facebook.

Cum îți sunt furați banii online

Cele mai întâlnite metode utilizate de hackeri sunt clonarea site-urilor ce aparţin unor companii mari, transmiterea de e-mailuri prin care suntem anunţaţi că am câştigat ceva, mesaje pe telefon sau pe conturile de social media ce par să fie de la cunoscuţi - acestea vând ataşate nişte linkuri sau chiar clonarea paginilor de internet banking a băncilor.

"De cele mai multe ori nu este a băncii responsabilitatea, ci a fiecăruia dintre noi. Este vorba de consumatori care au introdus cu mâna lor informațiile referitoare la card, deci e vorba de responsabilitatea personală. Este necesară o mai mare atenție a consumatorilor. Dincolo de educația financiară, sunt niște chestiuni simple, pe care ar trebui să le aibă în vedere.

Să nu devină atât de euforici atunci când primesc un mesaj, că e sms sau email, că au câștigat o suma mare de bani. Sau că primesc de pe un site o ofertă cu un produs cu preț redus. În niciun caz să nu introducă datele cardului în situația în care li se cere un transfer. Datele de pe card se pun doar atunci când se fac cumpărări efective de produse, pe o platforma securizată", a explicat Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a litigiilor în domeniul bancar, în emisiunea News Hour CNN, prezentată de Sabrina Preda, Ana-Maria Roman și Sergiu Cora, la Antena 3.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel