Marcel Boloș, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a explicat cum for fi acordate cardurile de ajutor pentru plata facturilor la energie.
Primele carduri pentru energie au fost tipărite la fabrica de timbre din Capitală. De acolo, ele vor fi distribuite în toată țara de Poșta Română.
Potrivit autorităților, ajutoarele vor ajunge în mâinile românilor până pe 15 februarie iar începând cu data de 20 februarie se pot face și primele plăți. Cardurile ar trebui să ajungă la circa 2,8 milioane de gospodării. Marcel Boloș, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a explicat, la Realitatea Plus, că plata va putea fi făcută și online.
"Sunt 5 categorii de beneficiari, care sunt stabilite prin lege: pensionarii cu pensii sub 2000 lei, pensionarii cu pensie de invaliditate, tot sub 2000 lei, persoanele cu dizabilități, beneficiarii de alocație de sprijin pentru întreținerea familiei și cei cu ajutor social. Listele de beneficiari într-o primă etapă se elaborează de către Ministerul Muncii, de la ei primi aceste liste de beneficiari, iar noi, după aceea, aranjăm beneficiarii pe loturi de consum, interogăm baza de date de la Direcția de Evidență a Populației pentru ca să culegem informații despre cine mai locuiește la acea adresă, colocatari, împreună cu beneficiarul ajutorului de încălzire.
Scopul este ca să preîntâmpinăm acele situații în care am dat cardul de energie într-o gospodărie în care veniturile sunt medii, nete, pe persoană pe lot de consum sunt peste 2.000 de lei, ceea ce ar însemna că ajutorul nu ajunge acolo unde ne dorim, să sprijinim familiile și persoanele vulnerabile. Din această perspectivă, interogăm bazele de date ale instituțiilor statului. Nu punem oamenii pe drumuri, foarte important acest lucru.
Poștașul va aduce cardul la locuința beneficiarului începând cu data de 20 februarie. Fie la oficiul poștal, fie la poștaș, sau, cea de a treia formulă pe care sperăm să o aprobăm săptămâna următoare în Guvern, prin servicii electronice online. Este proiectul de ordonanță afișat chiar astăzi. Este în dezbatere publică. Dacă va fi aprobat în ședința de săptămâna viitoare, de acasă vor putea fi încărcate cele trei documentele necesare, respectiv cardul de energie, cartea de identitate și factura. Acesta se încarcă în sistemul informatic al poștei, după care Poșta Română face verificarea și după trei zile trimite pe adresa de mail pe care o avem de la beneficiar dovada că plata va fi efectuată", a declarat Marcel Boloș.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News