Cătălin Tolontan vorbește pe blogul său despre ziarul care ar putea dărâma Guvernul și care difuzează 3,5 milioane de exemplare.
[caption id="attachment_290900" align="alignleft" width="310"] Fotografia aparține arhivei României libere.[/caption]Nu este vorba despre niciunul din ziarele cunoscute, ci de săptămânalul Kaufland în care se găsesc, normal, reclame la produsele magazinului.
”Astăzi, ziarul din România cu cel mai mare tiraj înregistrat la BRAT este săptămînalul Kaufland. Publicația este săptămînală, are 28 de pagini și conține aproape exclusiv reclame ale produselor hipermarketului. Kaufland difuzează 3,5 milioane de exemplare, iar România liberă, cel mai vîndut ziar politic de calitate din România, difuzează 25.000 de exemplare.
Click, cel mai vîndut tabloid, ajunge la 140.000 de exemplare, iar Gazeta Sporturilor, cel mai vîndut ziar de sport, depășește cu puțin 30.000 de exemplare.
Un editorial în săptămînalul Kaufland ar zdruncina guvernul. O investigație cîteva numere la rînd, l-ar dărîma. O campanie, ar schimba legile. E o glumă invidioasă, desigur. Vorba unui jurnalist american: ”Cînd o să văd primii corespondenți Google în Bagdad mai stăm de vorbă”, scrie Cătălin Tolontan
”Recentele cifre BRAT spun povestea presei mai bine decît o poate istorisi subiectivitatea interesată și amară din noi. Acum 23 de ani, oamenii culegeau ziarele calde direct din camioane. Erau primele ziare ale libertății lor”, mai spune el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News