Nu e nici Paris, nici Londra, nici Milano. Capitala europeană a mall-urilor este un oraș aflat, surprinzător, în partea de est a continentului. Dezvoltarea impresionantă din ultimii ani pe acest sector de business a generat investiţii, construcţii şi numeroşi clienţi pentru magazinele de tip mall.
Rusia şi-a câştigat reputaţia de a deține capitala mall-urilor. Cunoscută mai ales pentru pieţele sale impunătoare şi palatele de o frumuseţe impresionantă, Moscova pare să-şi fi câştigat reputația de capitală a magazinelor de tip mall de pe continentul european, scrie China Daily, conform realitatea.net.
Cumpărătorii care consideră că cele aproximativ 250 de magazine din mall-urile moscovite nu sunt de ajuns pentru a umple o zi obişnuită, se pot reorienta către patinaj, mers la film, sau experimentatul caruselelor. Aceste activităţi sunt frecvente în mai toate mall-urile din Moscova. Moscova are mai mult spaţiu în magazine decât orice altă ţară sau capitală a bătrânului continent. Aproximativ 3,5 milioane de metri pătraţi reprezintă suprafaţa totală pe care se întind acestea. În momentul de faţă, în Moscova, există 82 de magazine tip mall, printre acestea aflându-se două dintre cele mai mari din Europa. Cele două magazine sunt deţinute de Ikea Shopping Centers Russia (ISCR), o filială a cunoscutei companii suedeze. ISCR deţine, în total, 14 mall-uri, în capitala Rusiei. Amploarea pe care au reuşit să o ia mall-urile din Rusia a dus la intensificarea cumpărăturilor. Drept urmare, cetăţenii din Moscova, şi nu numai, au devenit oarecum dependenţi de aceste magazine gigantice. Ruşii cheltuiesc aproximativ 60% din venituri pe produse retail şi de consum, conform firmei de consultanţă Jones Lang LaSalle.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu