România nu are nici în ziua de astăzi o autostradă care să traverseze Carpaţii, legătura din Portul Constanţa şi ieşirea din ţară spre ţările din Vest nu este nici acum realizată, iar drumul spre Moldova se face pe un DN2 care este un adevărat drum al morţii.
Aceasta este o scurtă radiografie a situaţiei infrastructurii din România, o radiografie tristă, chiar sumbră, având în vedere timpul pe care îl pierd oamenii în trafic şi miile de morţi înregistraţi pe şoselele care nu mai fac faţă numărului de maşini.
Eduard Hanganu, preşedintele Consitrans, a explicat, pentru DC News, unde se blochează marile proiecte de infrastructură. De asemenea interlocutorul nostru a scos în evidenţă faptul că marile firme româneşti de construcţii au început să dispară, locul lor fiind luat de firme străine.
„Lucrurile merg în măsura în care nu se înregistrează claimuri sau s-au luat la preţuri bune. Altfel, nu merg foarte bine. Iar dovada cea mai bună este aceea că au dispărut constructorii mari. A rămas Umbrărescu, care a fost şi el dispărut o vreme, iar acum a revenit.
La toate licitaţiile de acum sunt 2-3 firme româneşti, iar restul sunt turceşti. În curând vom avea firme ucrainene. Vă daţi seama ce va ieşi pentru că ei lucrează după regulile lor de proiectare iar noi după normele noastre, iar acum sunt cele ale Uniunii Europene”, subliniază preşedintele Consitrans.
Cât priveşte strategia României privind infrastructura, interlocutorul nostru a explicat: „Strategia e bună, însă drumul spre Iad e pavat cu intenţii bune. Degeaba autorităţile au făcut o strategie bună dacă nu o urmăresc. Lucrurile se blochează atunci când trebuie să se aplice, la CFR, la CNAIR, la cei de la naval.
Ministerul Transporturilor este de acuzat cu privire la modul în care este făcut masterplanul. A fost făcut de o firmă străină care l-a lucrat în subantrepriză cu firme mărunţele. Pe vremea comuniştilor s-a lucrat cu specialişti din Iptana mult timp. Evident s-a greşit atunci când a fost întocmit actualul masterplan.”
„E important şi acest proiect, pentru că Prahova este un judeţ dezvoltat din punct de vedere industrial. Braşovul era şi el la fel de dezvoltat industrial. Contează şi faptul că în weekend pleci vineri seara de la Bucureşti şi ajungi sâmbătă dimineaţa la munte.
Însă nu Bucureşti – Braşov este eşecul numărul unu, ci Constanţa-Nădlac. Vine marfa, să o scoţi din ţară. Iar dacă vorbim de necesitatea autostrăzilor, eu cred că autostradă cu trei benzi sau drum lărgit sunt Bucureşti – Buzău, până la Suceava, A1, de la Bucureşti la km 36 şi Centura Capitalei. Acestea cred că trebuiau neapărat rezolvate la nivel de autostradă”, susţine Eduard Hanganu.
Consitrans este o companie românească de inginerie civilă, proiectare și consultanță, specializată în soluții integrate și multidisciplinare în sectorul infrastructurii românești.
VEZI ȘI: De ce e România corigentă la capitolul infrastructură. Eduard Hanganu (Consitrans): Situaţia e din cauza incompetenţei şi legislaţiei făcută în coadă de peşte - https://www.dcnews.ro/de-ce-e-romania-corigenta-la-capitolul-infrastructura-eduard-hanganu-consitrans-situatia-e-din-cauza-incompetentei-si-legislatiei-facuta-in-coada-de-peste_914041.html
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News