Mergi la vulcanizare şi rogi angajaţii să îţi facă presiunea în roţi? Ştii care e cea corectă? Iată cum afli şi la ce te ajută. Poate face diferenţa între viaţă şi moarte.
"Presiunea corectă este presiunea dată de producătorul maşinii. Când maşina este produsă, se face o colaborare între producătorii maşinii şi producătorii producătorii diferitelor mărci de anvelope. Se găseşte soluţia ideală de anvelopă. Anvelopa înseamnă, de fapt, multe elemente. Deşi ea e neagră şi rotundă la exterior, în interior lucrurile pot fi diferite.
Astfel, trebuie să ne uităm fie pe capacul de la rezervor, fie pe stâlpul maşinii, ca să vedem presiunea în diferite variante de încărcare a maşinii, cu condiţia să avem anvelopele recomandate de către producătorul maşinii.
Dacă schimbăm anvelopele când mergem la vulcanizare, că ne-au propus alte anvelope decât ce avem noi trecut în cartea maşinii, atunci trebuie să îi cerem respectivului atelier care ne propune acele anvelope să ne arate care este presiunea gândită, calculată, pentru modelul nostru de maşină. Dacă spune că nu are aşa ceva, înseamnă că nu e suficient de profesionist şi că anvelopa respectivă nu a fost gândită şi pentru maşina noastră.
Dacă ai altfel de anvelopă, presiunea de pe stâlpul maşinii nu mai este cea corectă.
Deci presiunea 2,2, pe care o face orice vulcanizator la colţul străzii, nu e neapărat cea corectă. Depinde de maşină, de încărcătură, de tipul anvelopei", a declarat Titi Aur.
"Dacă anvelopa este subumflată, va călca doar pe flancuri, în mijloc se va ridica, vom avea şi derivă, iar anvelopa se va uza pe flancuri mai mult. Dacă e supraumflată, va călca doar pe mijloc, se va uza mai tare acolo, vom avea şi aderenţă mai mică şi va fi şi o lipsă de confort, vom fi mai zdruncinaţi.
Multă lume nu ţine cont de presiune şi, neţinând cont de asta, ajung să uzeze mai mult cauciucurile sau, fiind în situaţii limită, constată că maşina nu este capabilă să reacţioneze.
Avem contact cu solul cât o palmă pe fiecare anvelopă. Atât! Cu cât vom avea presiunea mai incorectă, cu atât micşorăm dimensiunea de contact. Maşina aia mare de zeci de mii, sute de mii de euro, calcă pe sol cu echivalentul a patru palme. Acolo trebuie să fac în aşa fel încât să am eficienţa maximă. Şi unul din punctele importante este presiunea, iar asta e cea dată de specialişti, nu cea crezută de mine sau de vulcanizatorul din colţ. Alea sunt nişte improvizaţii care pot duce la accident", a mai declarat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News