Arestarea la Tokyo a preşedintelui director general al alianţei auto Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, Carlos Ghosn, ar putea avea consecințe importante asupra economiei românești.
Simpla veste a arestării lui Carlos Ghosn pentru presupuse fapte de încălcare a legislației financiare a avut deja efecte importante la bursă. Pe o piață în care prețul acțiunilor este în creștere, acțiunile companiei gigant au scăzut în medie cu 5%, respectiv o diminuare a valorii totale cu aproximativ un miliard de euro. În funcție de evoluția cazului, acest eveniment ar putea avea efecte și mai grave pe piețele în care Renault își produce mașinile.
Efecte dezastruoase pe termen lung
O eventuală retragere de pe piața românească a companiei ar avea un efect social și economic dezastruos greu de cuantificat la acest moment. Ce știm este că Dacia-Renault produce, în acest moment, aproximativ 3% din PIB-ul României. "Probabil unii ştiu, dar îmi face plăcere să menţionez, Dacia, uzinele Dacia, produc 3% din PIB-ul României", menționa în prima parte a acestui an, președintele Klaus Iohannis, în urma unei vizite la fabrica de la Pitești.
Aproximativ 80% din producția românească de mașini Dacia Renault merge la export și efectele la nivel macro-economic s-ar resimți imediat. Vestea bună este că, momentan, în Japonia, cercetarea penală în cazul președintelui Ghosn nu implică și o blocare a conturilor companiei, așa cum prevede legislația românească în cazurile autohtone. Cu toate acestea, efectele asupra cotației bursiere a acțiunilor sunt încă greu de prevăzut și situația prezentă nu pare să se redreseze prea curând.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu