Carmen Dan, propusă pentru funcţia de ministru al Afacerilor Interne, a precizat, joi, în cadrul audierilor din comisiile parlamentare de specialitate, că la nivelul MAI există un deficit de 20.000 de angajaţi, care ar putea fi acoperit în baza unei strategii care vizează următorii patru - cinci ani.
"Nici succesele pe care le-am înregistrat, nici gestionarea situaţiilor speciale, nici intervenţiile în care sunt salvate vieţi omeneşti sau bunuri nu ar fi posibile dacă nu am lua în calcul voinţa şi eforturile deosebite ale celor 130.000 de angajaţi MAI. Se cunoaşte la acest moment că suntem pe un deficit de personal de aproximativ 20.000 şi că numai în ce priveşte Poliţia avem un deficit de 9.668. Sunt mai multe măsuri pe care deja le avem în implementare. Vorbesc de o perioadă următoare în care am luat în calcul ca aproximativ 1.600 de persoane să treacă din corpul subofiţerilor în corpul ofiţerilor. Spre sfârşitul anului considerăm că vom fi în măsură - în funcţie şi de alocaţiile bugetare - să angajăm oameni care să ne sprijine în cadrul ministerului şi din surse externe. Şi vorbim de aproximativ 1.700 de persoane care trebuie să vină din promoţie", a precizat ea.
Aproape jumătate dintre polițiști, fără experiență
Carmen Dan a menţionat că în Bucureşti există aproximativ 1.500 de poliţişti în dispozitivele de siguranţă publică şi patrulare, dar că 38% dintre aceştia sunt lipsiţi de experienţă, "fiind în primul an de vechime".
În contextul în care membrii comisiei i-au atras atenţia asupra calităţii serviciilor privind emiterea paşapoartelor, ea a replicat că numărul cererilor pentru eliberarea de paşapoarte simple electronice a crescut în acest an cu 21%, faţă de perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, numărul personalului încadrat în aceste structuri a scăzut, existând un deficit de 6,3% la începutul anului 2016.
"În această vară vom deschide un nou centru de paşapoarte care va avea în plus 19 ghişee faţă de cele existente, acum, în cele cinci puncte din Capitală. Am identificat deja structurile unde există vulnerabilităţi. Ele sunt la nivelul Bucureştiului, judeţelor Constanţa, Prahova, Neamţ, Iaşi, Braşov, Bacău, sens în care către aceste centre s-au detaşat forţe suplimentare. Am suplinit cu efective. (...) Estimăm în acest moment că am avea nevoie de încă 130 de posturi şi aici discuţia este amplă şi priveşte şi Serviciul de înmatriculări auto, pentru că luăm în calcul şi mărirea cifrei de şcolarizare. Aşa cum ştiţi, în anul 2017, nu am putut avea această abordare, pentru că nu putem să schimbăm regulile în timpul jocului. Însă de anul viitor avem concret în vedere mărirea cifrei de şcolarizare, dar şi a planului de şcolarizare în ansamblul său", a spus ea.
La permise situația se îmbunătățește
Carmen Dan a arătat că şi în ceea ce priveşte permisele şi înmatriculările auto a existat o majorare semnificativă a volumului de muncă: au crescut cu aproximativ 50% permisele de conducere emise şi cu 37% certificatele de înmatriculare.
"Am ajuns în prezent în situaţia în care pentru examinarea candidaţilor în vederea obţinerii permisului de conducere categoria B să fie programări de una-două luni - în 23 de judeţe; trei luni - în 12 judeţe; patru luni - în cinci judeţe şi un timp de programare de cinci luni - în judeţul Vaslui", a mai spus aceasta, subliniind totodată că pentru a soluţiona acest deficit s-a recurs la detaşări de la alte instituţii pentru o perioadă limitată.
În ceea ce priveşte IGSU, Carmen Dan a apreciat că situaţia este destul de bună, comparativ cu celelalte structuri, fiind acoperit aproximativ 89% din efectivul necesar, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News